ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Xαρίτσης: “Τεράστιες πλέον οι ευθύνες της Κυβέρνησης από την εικόνα εγκατάλειψης του αεροδρομίου Καλαμάτας”

Χαρίτσης σε Χατζηδάκη:” Το αεροδρόμιο δεν μπορεί να πάει στο 2030 με τις υποδομές του 1990″

Κοινοβουλευτική ερώτηση Αλέξη Χαρίτση 

« Τεράστιες πλέον οι ευθύνες της Κυβέρνησης από την εικόνα εγκατάλειψης του αεροδρομίου Καλαμάτας»

Ερώτηση στην Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Πρόεδρος της Κ.Ο. ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ και Βουλευτής Μεσσηνίας Αλέξης Χαρίτσης, για την τριτοκοσμική κατάσταση που επικρατεί στον αερολιμένα Καλαμάτας,  με αφορμή το τελευταίο θλιβερό περιστατικό κατάρρευσης μέρους της οροφής στο τμήμα διαβατηριακού ελέγχου, θέτοντας σε κίνδυνο τραυματισμών εργαζόμενους και επιβάτες. 

Όπως αναφέρει στο κείμενο της ερώτησης του ο Αλέξης Χαρίτσης « Επί μία πενταετία με αλλεπάλληλες ερωτήσεις μας ζητήσαμε απαντήσεις από τους αρμόδιους Υπουργούς σχετικά με το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των απαιτούμενων εργασιών εκσυγχρονισμού και επέκτασής του. Επισημάναμε  χαρακτηριστικά ότι το αεροδρόμιο δεν μπορεί να πάει στο 2030 με τις υποδομές του 1990. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω… Όχι μόνο δεν πραγματοποιήθηκαν οι έστω βασικές εργασίες για συντήρηση των υποδομών του αλλά αντίθετα τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν καταλήγοντας στην πρόσφατη κατάρρευση μέρους της οροφής, ενώ στο αεροδρόμιο μεσούσης της θερινής σεζόν δεν λειτουργούν ούτε τα κλιματιστικά μηχανήματα.»

Ο Πρόεδρος της Κ.Ο. της ΝΕΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ υπενθυμίζει την περσινή απάντηση της ΥΠΑ σε αντίστοιχη ερώτηση του, για την “ιλιγγιώδη» δαπάνη των 27.500 euro συντήρησης των υποδομών του, τονίζοντας ότι «αυτή ήταν η συνεισφορά της κυβέρνησης για το “ταχύτερα αναπτυσσόμενο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας” όπως το χαρακτήριζε στις εξαγγελίες του το μακρινό 2019 ο κος Μητσοτάκης σε επίσκεψη του Καλαμάτα.

Τέλος ο Αλέξης Χαρίτσης ερωτά τον Υπουργό:

  • Δεδομένων των απαράδεκτων αλλά και επικίνδυνων συνθηκών  για την σωματική ακεραιότητα εργαζομένων και επιβατών του αεροδρομίου Καλαμάτας, σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την αποκατάσταση των ζημιών αλλά και του συνολικού ελέγχου των εγκαταστάσεων των χώρων του αεροδρομίου;
  • Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της επέκτασης του Αεροδρομίου αλλά και των παρεμβάσεων άμεσης αποκατάστασης των υποδομών του αεροδρομίου που αφορούν στην εξυπηρέτηση επιβατών;

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: « Τεράστιες πλέον οι ευθύνες της Κυβέρνησης από την εικόνα εγκατάλειψης του αεροδρομίου Καλαμάτας»

 

Για μία ακόμη τουριστική περίοδο, το αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο για την τουριστική ανάπτυξη του νομού Μεσσηνίας αλλά και της ευρύτερης περιοχής της νότιας Πελοποννήσου, παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης.

Το πρόσφατο θλιβερό περιστατικό, όπου κατέρρευσε μέρος της οροφής στο τμήμα διαβατηριακού ελέγχου του αεροδρομίου, θέτοντας σε κίνδυνο τραυματισμών σε εργαζόμενους και επισκέπτες, επιβεβαιώνει την τριτοκοσμική κατάσταση που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια η πιο σημαντική πύλη επισκεπτών της Περιφέρειας Πελοποννήσου.      

Επί μία πενταετία με αλλεπάλληλες ερωτήσεις μας ζητήσαμε απαντήσεις από τους αρμόδιους Υπουργούς σχετικά με το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των απαιτούμενων εργασιών εκσυγχρονισμού και επέκτασής του. Επισημάναμε  χαρακτηριστικά ότι το αεροδρόμιο δεν μπορεί να πάει στο 2030 με τις υποδομές του 1990. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω… Όχι μόνο δεν πραγματοποιήθηκαν οι έστω βασικές εργασίες για συντήρηση των υποδομών του αλλά αντίθετα τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν καταλήγοντας στην πρόσφατη κατάρρευση μέρους της οροφής, ενώ στο αεροδρόμιο μεσούσης της θερινής σεζόν δεν λειτουργούν ούτε τα κλιματιστικά μηχανήματα.

Συνιστά άλλωστε μνημείο προκλητικότητας η περσινή απάντηση της ΥΠΑ σε αντίστοιχη ερώτηση μου που αφορούσε την συντήρηση των υποδομών του: «Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ως φορέας λειτουργίας και διαχείρισης του Αεροδρομίου Καλαμάτας, έως την επικείμενη παραχώρησή του, μεριμνά ανελλιπώς για την καλή λειτουργία των εγκαταστάσεων του, με ιδίους πόρους με τελευταία ενέργεια την επικείμενη συμβασιοποίηση δαπάνης για τον ευπρεπισμό των εγκαταστάσεων του (βαφή κλπ), συνολικού προϋπολογισμού 27.500€.»

Το «δυσθεώρητο» αυτό ποσό των 27.500 euro ήταν η συνεισφορά της κυβέρνησης για το “ταχύτερα αναπτυσσόμενο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας” όπως το χαρακτήριζε στις εξαγγελίες του το μακρινό 2019 ο κος Μητσοτάκης σε επίσκεψη του Καλαμάτα. Μόνο που τα αποτελέσματα της προκλητικής του αδιαφορίας είναι πλέον ορατά, αφού σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για την διεθνή κίνηση των αεροπορικών αφίξεων 2022-2023 ανά αεροδρόμιο, ο αερολιμένας Καλαμάτας παρουσίασε μείωση κατά 20%. Παράλληλα να σημειωθεί ο χαμηλός βαθμός και τα αρνητικά σχόλια αξιολόγησης των ξένων χρηστών του διαδικτύου στην πλατφόρμα της Google, όπου το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αξιολογείται ως το τρίτο χειρότερο της χώρας, λόγω των απαράδεκτων συνθηκών στην εξυπηρέτηση των επιβατών του. 

Kατόπιν αυτών, 

Επειδή ο αερολιμένας Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» αποτελεί πυλώνα οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης για την Μεσσηνία και την ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου. 

Επειδή η συνεχιζόμενη απαξίωση των συνθηκών λειτουργίας και των υποδομών του αεροδρομίου συμβάλει στην μείωση αφίξεων και επιβατών διεθνών πτήσεων.

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός,

  • Δεδομένων των απαράδεκτων αλλά και επικίνδυνων συνθηκών  για την σωματική ακεραιότητα εργαζομένων και επιβατών του αεροδρομίου Καλαμάτας, σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την αποκατάσταση των ζημιών αλλά και του συνολικού ελέγχου των εγκαταστάσεων των χώρων του αεροδρομίου;
  • Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της επέκτασης του Αεροδρομίου αλλά και των παρεμβάσεων άμεσης αποκατάστασης των υποδομών του αεροδρομίου που αφορούν στην εξυπηρέτηση επιβατών;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

Αλέξανδρος (Αλέξης) Χαρίτσης

Πρόεδρος Κ.Ο. ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

 

To Top