Το Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας μεταμορφώνεται στις 17 Φεβρουαρίου σε Κυβερνητικό Μέγαρο του Κόμη Γουώρικ-Χορός μεταμφιεσμένων εμπνευσμένος από την όπερα του Βέρντι
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΛΕΣΜΑ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ “ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ”
Ο Σύλλογος Αποφοίτων “Μαρία Κάλλας” του Μουσικού Σχολείου, με χαρά σας καλεί σε έναν ξεχωριστό
αποκριάτικο χορό, εμπνευσμένο μέσα από τον κόσμο της Όπερας. Συγκεκριμένα, σας προσκαλεί στο σαλόνι του μεγάρου του Κυβερνήτη της Βοστώνης Ρικάρντο, Κόμη του Γουώρικ. Εκεί θα απολαύσουμε την μουσική, το εκλεκτό φαγητό και φυσικά το ποτό μας.
Πολιτικές ίντριγκες, ερωτικά πάθη, προδοσίες, μαγεία και η ατμόσφαιρα των αρχών του 1700 με φόντο
έναν χορό μεταμφιεσμένων αποτελούν βασικά συστατικά της όπερας του Βέρντι “Un ballo in maschera”
στα Ιταλικά, ή αν προτιμάτε στα Ελληνικά “Χορός μεταμφιεσμένων”.
Όπερα που ερμήνευσε και η Μαρία Κάλλας κατά τη διάρκεια της σπουδαίας καριέρας της.
Από αυτήν την όπερα αντλήσαμε έμπνευση κι εμείς και σας προσκαλούμε την Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου
2025, ώρα: 20:00 – 23:00 στο φουαγιέ του Δημοτικού Πνευματικού Κέντρου Καλαμάτας “Πανταζοπούλειος
Λαϊκή Σχολή” ή μάλλον…….. στο Κυβερνητικό Μέγαρο, όπου θα σας υποδεχθούν ο Κόμης του Γουώρικ, ή
Ρίτσαρντ ή Βασιλιάς Γουσταύος της Σουηδίας, η τρομερή Μάγισσα Ουλρίκα, η Αμέλια κι ο Ράινχαρτ.
H όπερα:
Η όπερα, παρά την αρχική της τοποθέτηση στη Σουηδία, αναγκάστηκε να μεταφερθεί στη Βοστώνη λόγω
πολιτικών πιέσεων. Αρχικά, η υπόθεση είχε ως βασιλιά τον Γουσταύο Γ’ της Σουηδίας, που πράγματι
δολοφονήθηκε σε έναν χορό μεταμφιεσμένων το 1792. Ωστόσο, η σκηνή αυτή θεωρήθηκε πολύ ευαίσθητη
για την εποχή, δεδομένου ότι η Ιταλία ήταν υπό αυστηρή λογοκρισία. ‘Ετσι λοιπόν ο Verdi και ο librettist
του, Antonio Somma, μετέφεραν την ιστορία στη Βοστώνη του 18ου αιώνα, κάνοντάς την να
διαδραματίζεται στη Βόρεια Αμερική, με βασιλιά τον Ρίτσαρντ ή Ρικάρντο, ο οποίος είναι κυβερνήτης της
Βοστώνης και αντιμετωπίζει πολιτικές συνωμοσίες και προσωπικές προδοσίες.
Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από τον Κυβερνήτη Ρικάρντο, ο οποίος είναι ερωτευμένος με την Αμέλια,
τη γυναίκα του καλού του φίλου Ράινχαρτ. Οι πολιτικε ́ς ίντριγκες που είναι από την πρώτη πράξη κάτι
περισσότερο από εμφανείς, κορυφώνονται και η τελευταία πράξη της τραγωδίας συντελείται σε έναν
μεγάλο χορό μεταμφιεσμένων! Η όπερα Un ballo in maschera είναι γεμάτη με έντονα συναισθηματικά
ρίγη, κομψές μελωδίες και δραματική ένταση, είναι μια από τις πιο δημοφιλείς και σημαντικές όπερες του
Verdi.
O Χορός, ο χώρος & η μουσική:
Ο Σύλλογος μας, όπως ήδη γνωρίζετε, εγκαινίασε την μόνιμη έκθεση του αρχείου της Μαρίας Κάλλας στις
2 Δεκεμβρίου 2024 στον 3ο όροφο του Πνευματικού Κέντρου Καλαμάτας. Μέχρι και σήμερα την έκθεση
μας έχουν επισκεφθεί εκατοντάδες συμπολίτες και επισκέπτες της Καλαμάτας αλλά και οργανωμένες
ομάδες, (σχολεία, ΙΕΚ κ.α.)
Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση συνειδητοποιούμε πως η έκθεση αγκαλιάστηκε κι αγκαλιάζεται από τους
συμπολίτες μας, καθώς και από σημαντικά Ιδρύματα και Φορείς.
Στο προσεχές μέλλον σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες για όλη την
οικογένεια αλλά και ειδικά προγράμματα για σχολεία. Σκοπός να δίνουμε λόγους κι αφορμές στο κοινό να
επισκέπτεται την έκθεσή μας αλλά και την “γειτονική” μας Πινακοθήκη Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης της
Λαϊκής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας, με την οποία συνεργαζόμαστε από κοινού με σκοπό την ανάδειξη του
πολιτιστικού πλούτου και την πνευματική – καλλιτεχνική εκπαίδευση.
Παρόλο που η έδρα του Συλλόγου μας είναι το Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας “Μαρία Κάλλας”,
αισθανόμαστε και το Πνευματικό Κέντρο ως δεύτερη έδρα μας. Όχι μόνο γιατί αποτελεί τη μόνιμη στέγη
του αρχείου της Μαρίας Κάλλας αλλά και γιατί αισθανόμαστε πως μπορούμε να προσφέρουμε και να
δημιουργήσουμε ελεύθερα, μέσω της σταθερής συνεργασίας και εμπιστοσύνης του Δημάρχου
Καλαμάτας, Αθανάσιου Βασιλόπουλου, του Προεδρεύοντα του συμβουλίου του Πνευματικού
Κέντρου, Νικήτα Καραμούζη αλλά και τη θετική διάθεση/στάση των συστεγαζόμενων φορέων του
κτιρίου, ξεχωρίζοντας την Λαϊκή Βιβλιοθήκη Καλαμάτας & την Πινακοθήκη Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης
της. Φυσικά, ευχαριστούμε σε κάθε ευκαιρία και το σύνολο των εργαζόμενων του Πνευματικού Κέντρου
Καλαμάτας για την δική τους βοήθεια και συνεργασία.
Eτσι λοιπόν, ο χορός αυτός θα πραγματοποιηθεί στο φουαγιέ του Πνευματικού Κέντρου Καλαμάτας
“Πανταζοπούλειος Λαϊκή Σχολή”, που θα έχει μεταμορφωθεί σε ένα κυβερνητικό μέγαρο αντάξιο του Χορού
Μεταμφιεσμένων του Κόμη του Γουώρικ.
Κηροπήγια, πλούσιες κουρτίνες, κεριά, έργα τέχνης, πίνακες, μαγικά, video art προβολές κ.α. θα
χρησιμοποιηθούν για το στήσιμο του σκηνικού μας! Η είσοδος θα πραγματοποιείται από την πλαϊνή είσοδο
του κτιρίου, από τον πεζόδρομο της οδού Πανταζόπουλου. Οι “πύλες” θα ανοίξουν ακριβώς στις 20:00 και η
είσοδος θα πραγματοποιείται αυστηρά με την επίδειξη της πρόσκλησης και απαραίτητα επίσημη
αποκριάτικη ένδυση. Η διάρκεια του χορού θα είναι μέχρι και τις 23:00!
Το κόστος της πρόσκλησης είναι 15€ στην οποία συμπεριλαμβάνεται το ποτό και ένας μικρός- όπως αρμόζει σε επίσημη κυβερνητική χοροεσπερίδα- μπουφές. Ο αριθμός των προσκλήσεων είναι ογδόντα (80). Οι ατομικές αριθμημένες προσκλήσεις θα είναι διαθέσιμες από την 1η Φεβρουαρίου έως και τις 14 Φεβρουαρίου 2025. Ώρες: 10:00 – 14:00, στο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, Λαϊκή Βιβλιοθήκη Καλαμάτας (5ος όροφος).
Για πληροφορίες μπορείτε να καλείτε: 6955933407.
Tην μουσική του χορού θα αναλάβει η Lila Cont / Λίλα Κοντογιαννοπούλου (Lila Cont) είναι απόφοιτη του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας και ενεργό μέλος του Συλλόγου Αποφοίτων “Μαρία Κάλλας”. Σπούδασε στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στη Μουσική Τεχνολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ως μουσικός παραγωγός, κυκλοφόρησε το EP “The Empress”, που περιλαμβάνει τα κομμάτια “The
Empress” και “Ace of Cups”, μέσω της δισκογραφικής εταιρείας Cafe De Anatolia.
Έχει εμφανιστεί ως DJ σε σημαντικούς χώρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως το Branco
Mykonos, το Cavo Tagoo Mykonos, το Myconian Villa Collection, και το Sheraton Diana Majestic
στο Μιλάνο.
H ένδυση:
Αφού ο χορός τοποθετείται στα τέλη του 17ου αιώνα η ένδυση θα πρέπει να είναι αντίστοιχη. Η ενδυμασία
στα τέλη του 17ου αιώνα (δεκαετίες 1670-1700) χαρακτηρίζεται από μια περίοδο μεγάλου πλούτου και
πολυτέλειας, που σχετίζεται με τη βασιλεία του Λουδοβίκου XIV στη Γαλλία, ο οποίος καθόρισε τις τάσεις
της μόδας για μεγάλο μέρος της Ευρώπης. Αυτή η εποχή, γνωστή ως «Μπαρόκ», σηματοδοτεί τη μετάβαση
από τις λιγότερο εξωφρενικές ενδυμασίες του 16ου αιώνα σε πλουσιότερα και πιο φανταχτερά ρούχα, τα
οποία αντανακλούσαν την κοινωνική θέση και τον πλούτο.
Γενικά Χαρακτηριστικά:
➢ Λεπτομέρειες και Πολυτέλεια: Η μόδα της εποχής του Μπαρόκ ήταν γεμάτη από πολυτέλεια και
διακόσμηση, με εκτεταμένες ραφές, κεντήματα και υφάσματα υψηλής ποιότητας.
➢ Ογκώδη Ρούχα: Οι γυναίκες και οι άνδρες της εποχής φορούσαν ρούχα που δημιουργούσαν όγκο
και εντυπωσίαζαν με την μεγαλοπρέπεια και την πολυτελή τους κατασκευή.
Marie Antoinette, Queen of France, by Jean-Baptiste Gautier Dagoty
Η γυναικεία μόδα της εποχής ήταν εξίσου εντυπωσιακή και δαπανηρή, με μεγάλα, φουσκωμένα φορέματα
και περίτεχνες λεπτομέρειες:
Φόρεμα με Κορσέ: Οι γυναίκες φορούσαν φορέματα που είχαν στενό κορσέ για να τονίσουν τη μέση
τους και να δημιουργήσουν μια σιλουέτα “σαν σχήμα της μέλισσας”. Τα φορέματα είχαν συνήθως
μεγάλη, φουσκωτή φούστα.
Αξεσουάρ: Οι γυναίκες χρησιμοποιούσαν πολυτελή αξεσουάρ όπως κοσμήματα, καρφίτσες, και
στέφανα για τα μαλλιά. Οι κορδέλες και τα φιογκάκια ήταν επίσης δημοφιλή.
Μαλλιά και Περούκες: Τα μαλλιά ήταν συχνά διαμορφωμένα σε περίτεχνες μπούκλες ή φορούσαν
μεγάλες περούκες με διακοσμήσεις.
Φουστάνια και Ποδιά: Τα φουστάνια ήταν συνήθως κατασκευασμένα από πολυτελή υφάσματα και
συχνά διακοσμούνταν με κομψές ραφές ή φιογκάκια. Επίσης, τα κορίτσια και οι γυναίκες φορούσαν
ποδιές που συμπλήρωναν το σύνολο.
Η ενδυμασία των ανδρών στα τέλη του 17ου αιώνα ήταν αρκετά περίπλοκη και έντονα στρωματοποιημένη,
με μεγάλο ενδιαφέρον για την αριστοκρατική φινέτσα και τον εντυπωσιασμό:
Κοντό Σακάκι (Justaucorps): Οι άνδρες φορούσαν μακριά σακάκια που έφταναν συνήθως κάτω
από το γόνατο. Τα σακάκια αυτά ήταν συνήθως φτιαγμένα από πολυτελή υφάσματα και είχαν
συνήθως μεγάλες μανσέτες.
Γιλέκο (Gilet): Κάτω από το σακάκι φορούσαν ένα γιλέκο, που συχνά ήταν διακοσμημένο με
πολυτελή υφάσματα και κεντήματα.
Παντελόνια (Culottes): Οι άνδρες φορούσαν παντελόνια που έφταναν μέχρι το γόνατο και ήταν
στενά, ενώ στη συνέχεια συνήθως φορούσαν καλσόν ή κάλτσες. Αυτά τα παντελόνια ονομάζονταν
“culottes” και ήταν στενά γύρω από τους μηρούς και τα γόνατα.
Κάλτσες και Μπότες: Στα πόδια φορούσαν ψηλές κάλτσες, συχνά λευκές, και μπότες ή παπούτσια
με αγκράφες ή σόλες που είχαν έντονη διακόσμηση.
Περούκες: Οι ανδρικές περούκες ήταν πολύ δημοφιλείς στην εποχή του Μπαρόκ και συχνά ήταν
μακριές και στρωμένες με πολλές μπούκλες, προσδίδοντας έναν επιβλητικό αέρα.
Όχι, δεν είναι υποχρεωτικό να νοικιάσουμε κάποια στολή εάν δεν θέλουμε. Αρκεί να έχουμε φαντασία, διάθεση & πολλά πολλά υφάσματα!
Oι συντελεστές του Χορού Μεταμφιεσμένων
H διοργάνωση είναι του Συλλόγου Αποφοίτων “’Μαρία Κάλλας” του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας.
Σε περίπτωση που προκύψουν έσοδα από την διοργάνωση θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τις
ανάγκες συντήρησης της έκθεσης της Μαρίας Κάλλας. Ο χορός τελεί υπό την Αιγίδα του Δήμου
Καλαμάτας, της Κ.Ε. του Δήμου Καλαμάτας “Φάρις” και του Δημοτικού Πνευματικού Κέντρου
Καλαμάτας “Πανταζοπούλειος Λαϊκή Σχολή”. Βασικός συνεργάτης του Συλλόγου αλλά και
“καρναβαλικός” εταίρος μας είναι το Rock Bar Kyttaro, που στηρίζει τον χορό μεταμφιεσμένων .
Τέλος, ο Un ballo un maschera έχει τη στήριξη του 12ου Καλαματιανού Καρναβαλιού 2025!
Ευχόμαστε να τιμήσετε με την παρουσία σας τον χορό μεταμφιεσμένων του Συλλόγου μας!
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για το χρόνο και τη συνεργασία σας & σας ευχόμαστε καλό καρναβάλι.
Γεμάτο με στιγμές ξεγνοιασιάς, χορού & διασκέδασης!
Υπό την Αιγίδα:
![](https://www.messinialive.gr/wp-content/uploads/2017/06/logo-website-3.png)