Τουρισμός

Συνδέονται ξανά τα Κύθηρα με την Κρήτη με το “Ιονίς” – Εκτός η Καλαμάτα

ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ…

Με μεγάλη καθυστέρηση και στο τέλος της τουριστικής περιόδου, αναμένεται να αποκατασταθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων με την Κρήτη, με το πλοίο «ΙΟΝΙΣ» της εταιρίας ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ ΝΕ.

Το «ΙΟΝΙΣ», ένα πλοίο με μεγάλη ιστορία και “περιπέτειες”, θα αντικαταστήσει το «Βιτσέντζος Κορνάρος» και θα πραγματοποιεί πλέον το δρομολόγιο Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος-Γύθειο.

Η Καλαμάτα – σε πρώτη φάση – λόγω και της ολοκλήρωσης της τουριστικής σεζόν στις 30/9, μένει (προσωρινά) εκτός δρομολογίων….
Το MessiniaLive.gr επικοινώνησε με τον αντιδήμαρχο Κυθήρων Γιώργο Κομνηνό ο οποίος μας τόνισε την ασάφεια που υπάρχει ακόμα, αφού στο τραπέζι έχουν πέσει 3 προτάσεις προς τους νέους πλοιοκτήτες. “Εμείς θέλουμε να αποκοπεί η Καλαμάτα από το συγκεκριμένο δρομολόγιο και να εφαρμοστεί η εποχικότητα, δηλαδή να έρχεται καράβι στην Καλαμάτα από τις 30 Μαίου μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και τα Κύθηρα να έχουν ένα δρομολόγιο από Πειραιά κι ένα ένα “τοπικό”, ενώ σκεφτόμαστε να επεκτείνουμε την συνεργασία μας και το με το νησί της Μήλου”

Το πλοίο βρίσκεται στα ναυπηγία στο Πέραμα για συντήρηση κι αναμένεται να είναι έτοιμο το πρώτο 15θήμερο του Σεπτεμβρίου ενώ αναμένεται να ξεκινήσει τα ταξίδια του στις 24 Σεπτεμβρίου.

Το 40 ετών «ΙΟΝΙΣ» κατασκευάστηκε στα ναυπηγία του Περάματος τη δεκαετία του ’70 (1968) και είναι χωρητικότητας 800 επιβατών ενώ οι χώροι του γκαράζ του πλοίου μπορούν να χωρέσουν συνολικά 170 ΙΧ οχήματα.

Το 2014, εξυπηρετούσε τις γραμμές Κυλλήνη – Ζάκυνθος και Κυλλήνη – Πόρος ενώ από τις αρχές του 2015 το πλοίο εξυπηρετούσε τη γραμμή Πειραιάς – Αίγινα – Πόρος.

Στόχος της νέας πλοιοκτήτριας εταιρείας, είναι η αξιόπιστη εξυπηρέτηση της εν λόγω γραμμής, με όρους συνέπειας και σταθερότητας.
Στόχος, που θα κληθεί να επιτύχει ένα πλοίο “σύμβολο” της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΙΟΝΙΣ ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1968 για λογαριασμό του κ. Δημήτρη Κάπαρη από τη Ζάκυνθο με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος. Όμως, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπισε η ζακυνθινή οικογένεια το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε σύντομα και το πλοίο τελικά ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1977. Προηγουμένως, όμως, αγοράστηκε από τον ιθακήσιο κ. Νίκο Βλασσόπουλο (ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε.) που έβλεπε την κίνηση στην Κεφαλονιά να αυξάνεται σημαντικά και ο οποίος στη συνέχεια το δρομολόγησε στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Βαθύ, κόντρα στα νεότευκτα ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (του Στρίντζη) και ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ (ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ – Ν.Ε.Κ.Ι.) που εκτελούσαν δρομολόγια στην άγονη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα.

Το 1979 εντάσσεται στην Κοινοπραξία Ionian Lines (Στρίντζη-Βλασσόπουλου, Ν.Ε.Κ.Ι.), παραμένοντας στη γραμμή του με προέκταση το Μπρίντιζι της Ιταλίας κάθε 2η ημέρα. Όμως, το 1984 η ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε. χρεοκοπεί, το πλοίο παροπλίζεται και η κοινοπραξία διαλύεται. Την ίδια εποχή, κατάσχεται από την ΕΤΒΑ, δημοπρατείται και αγοράζεται από εταιρεία κινεζικών συμφερόντων.
Όμως, η αγάπη του κόσμου και ιδιαίτερα του Δήμου της Ιθάκης θα το σώσουν από την ξενιτιά την τελευταία στιγμή, καθώς η τράπεζα τελικά αποζημίωσε τους αγοραστές και το όμορφο πλοίο παρέμεινε στα ελληνικά νερά. Το 1985 ιδρύεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα (Ε.Α.), με σκοπό να βάλει κάτω από την ομπρελά της όλες τις χρεοκοπημένες ακτοπλοϊκές εταιρείες τα χώρας και το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη- Αργοστόλι και Πάτρα-Σάμη-Βαθύ. Την περίοδο 1989-1990 ναυλώνεται στην Seven Islands Lines συμφερόντων Χρήστου Λευκαδίτη και εκτελεί ξανά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα – Πρίντεζι, μόνο για τη θερινή σαιζόν. Ενώ το 1991 η Ε.Α. διαλύεται και το πλοίο παροπλίζεται συνολικά για 3 χρόνια στο Αργοστόλι και την Ελευσίνα.
Το καλοκαίρι του 1993 η ΕΤΒΑ βγάζει ξανά το πλοίο σε δημοπρασία και τελικά αποκτάται από τον κ. Δημήτρη Τυρογαλά από τη Ζάκυνθο. Την περίοδο 1993-1994 το πλοίο οδηγείται στο Πέραμα όπου κυριολεκτικά μεταμορφώνεται σε ένα υπερσύγχρονο ποστάλι, με δυναμική εξωτερική εμφάνιση και απαλές γραμμές που θυμίζουν υπερπολυτελές γιοτ.
Οι καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή έδωσαν τη θέση τους σε ένα λειτουργικό και εύχρηστο κατάμπαρο για 20 Ι.Χ., η χωρητικότητα του γκαράζ διπλασιάζεται (από 92 Ι.Χ. σε 180 Ι.Χ.), οι μηχανές και το ξενοδοχείο ανακαινίζονται πλήρως, ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της γέφυρας εκσυγχρονίζεται. Τον Οκτώβριο του 1994 το πλήρως ανακαινισμένο ποστάλι δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθο.

Το 1996 κάνει πέρασμα “εξπρές” από τις Δυτικές Κυκλάδες, ενώ το φθινόπωρο του 1999 αντικατέστησε για λίγο διάστημα το θρυλικό ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ στα ενδοκυκλαδικά του δρομολόγια με έδρα τη Σύρο. Από τον Απρίλιο του 2001 μετά και από την αποχώρηση της Blue Star Ferries από τη γραμμή Κυλλήνη – Πόρος και τη δημιουργία της κοινοπραξίας Ionian Ferries το ΙΟΝΙΣ εξυπηρετεί με τακτικά δρομολόγια τη γραμμή Ζάκυνθος – Κεφαλονιά. Το Νοέμβριο του 2007, το καλλίγραμμο ποστάλι θα οδηγηθεί στο Πέραμα με σκοπό να προσαρμοστεί στη συνθήκη της Στοκχόλμης και να μετατραπεί σε πλοίο δυο διαμερισμάτων. Μεταξύ άλλων τοποθετήθηκαν sponsons, αφαιρέθηκαν οι σωστικές λέμβοι, τοποθετήθηκαν MES, ανανεώθηκαν οι εσωτερικοί του χώροι και συντηρήθηκαν σχολαστικά οι μηχανές. Τον Οκτώβριο του 2013, το θρυλικό πλοίο θα κλείσει έναν μεγάλο κύκλο στην καριέρα του, συνδέοντας για τελευταία φορά την Πάτρα με την Κεφαλονιά και την Ιθάκη. Ενώ το 2014 θα μετακομίσει στις γραμμές Κυλλήνη – Ζάκυνθος και Κυλλήνη – Πόρος.
Στα τέλη του Ιανουαρίου 2015 , το πλοίο ναυλώνεται με option αγοράς στη Leve Ferries (συμφερόντων Λεβεντάκη από την Αίγινα), ενώ στις 19 Φεβρουαρίου 2015 εκτελεί το πρώτο του δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς – Αίγινα – Πόρος, Τη γραμμή αυτή θα εξυπηρετήσει από το Μάρτιο του 2015 μέχρι και το Νοέμβριο του 2016, οπότε και ξέσπασε η σκληρή “διαμάχη” ανάμεσα στους Τυρογαλά-Λεβεντάκη για το πλοίο! Σε κάθε περίπτωση, κόντρα στις διαχρονικές προκλήσεις, το ΙΟΝΙΣ εξακολουθεί και παραμένει ένα υποδειγματικό ποστάλι. Πρωτοποριακό, που ανανεώνεται σημαντικά, ενώ κάθε φορά που καλείται να αναλάβει μια νέα αποστολή μπορεί και αναμετράται στα ίσα με τον ανταγωνισμό, προσφέροντας στους επιβάτες ασφάλεια, ποιότητα και το κυριότερο ναυτικά ταξίδια.

Το ΙΟΝΙΣ ναυπηγήθηκε το 1977 στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα. Έχει χωρητικότητα 2.963gt (888 dwt), μήκος 96,3 μέτρα, πλάτος 15,02 μέτρα και βύθισμα 4,10 μέτρα. Μεταφέρει 800 επιβάτες και 180 Ι.Χ..
Οι τρεις ηλεκτρομηχανές είναι Sκania, ισχύος 264 kw έκαστη, ενώ υπάρχει και μία Shaft Generation η οποία δίνει ισχύ στο bow thruster.

Πληροφορίες από το https://nautilia.gr/eidiseis/aktoploia/ionis-poulithike-avlemonas/

Συνδέονται ξανά τα Κύθηρα με την Κρήτη με το “Ιονίς” – Εκτός η Καλαμάτα
To Top