Τουρισμός

Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας: 4 + 1 Ερωτήσεις προς τους υποψήφιους Δημάρχους Τριφυλίας

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας (ΣΕΜ) συνεχίζοντας τις δράσεις του, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του ν’ αναδεικνύονται τα προβλήματα του χώρου της εστίασης, να βρίσκουν λύσεις, να προκύπτουν δημιουργικές ιδέες και να μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους επαγγελματίες ώστε ν’ αφουγκράζεται τον παλμό της επιχειρηματικής κοινότητας. Με γνώμονα τα παραπάνω και με δεδομένη την απαραίτητη καλή συνεργασία των επαγγελματιών με την εκάστοτε Δημοτική Αρχή επιχειρήσαμε να θέσουμε τις βάσεις επάνω στις οποίες θα μπορούσε να ξεκινήσει ο διάλογος για την επίλυση των ζητημάτων που αφορούν στην εστίαση αλλά και στην τουριστική ανάπτυξη εν συνόλω.

Οι επικείμενες Δημοτικές Εκλογές είναι γεγονός και οι υποψήφιοι Δημοτικοί Συνδυασμοί επικοινωνούν τους στόχους και τα προγράμματά τους. Θεωρήσαμε ιδανική τη συγκυρία ώστε να δημοσιοποιηθούν ειδικότερα οι απόψεις όλων των υποψηφίων Δημάρχων σχετικά με τον επαγγελματικό κλάδο της εστίασης. Τομέα νευραλγικό, συνεχώς εξελισσόμενο, αποδέκτη όλων των κοινωνικών, οικονομικών κραδασμών και άμεσα συνδεδεμένο με το τουριστικό μας προϊόν. Οι επιχειρήσεις της εστίασης ήταν, είναι και θα παραμείνουν ο συνδετικός κρίκος της κοινωνίας με τις Δημοτικές Αρχές λόγω της καθημερινής τους συνδιαλλαγής με τους πολίτες. Για όλους αυτούς τους λόγους και κατόπιν επικοινωνίας και συζητήσεων με τα μέλη μας , λάβαμε την πρωτοβουλία να συντάξουμε ένα ερωτηματολόγιο απευθυνόμενο προς τους υποψήφιους Δημάρχους  ώστε να δοθεί η ευκαιρία ν’ αναπτύξουν τις θέσεις τους σε σημαντικά ζητήματα. Τα ερωτήματα προέκυψαν από έρευνα στην οποία έλαβαν μέρος – ανώνυμα-  συνολικά 68 επιχειρήσεις της Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα:

 

  • 24 Καφετέριες
  • 18 Εστιατόρια
  • 12 Μπαρ
  • 6 Take Away
  • 6 Ξενοδοχεία
  • 2 Κέντρα Διασκέδασης

 

Η έρευνα διεξήχθη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου του τρέχοντος έτους και καλούσε τους επαγγελματίες να απαντήσουν σε ερωτήματα που αφορούσαν τις προσδοκίες τους από τις νέες Δημοτικές Αρχές. Οι απαντήσεις τους είναι εκείνες που μας βοήθησαν στην σύνταξη του τελικού ερωτηματολογίου που στάλθηκε ηλεκτρονικά σε όλους τους υποψήφιους Δημάρχους του Δήμου Τριφυλίας. Υπενθυμίζουμε ότι στο Δήμο Τριφυλίας θέτουν υποψηφιότητα τέσσερις Δημοτικοί Συνδυασμοί:

  • Συνδυασμός: ΑΝ.Ο.Δ.Ο.Σ.Τριφυλίας
  • Υποψήφιος Δήμαρχος: Γιώργος Λεβεντάκης

 

  • Συνδυασμός: Λαϊκή Συσπείρωση

Υποψήφιος Δήμαρχος : Κατερίνα Τσίγκανου

 

  • Συνδυασμός: Τριφυλία Πρωταγωνίστρια

Υποψήφιος Δήμαρχος: Χάιδω Παναγιωτοπούλου

 

  • Συνδυασμός: Τριφυλία Ενωμένοι

Υποψήφιος: Δημήτρης Βρεττάκος

 

Για το ερωτηματολόγιό μας ενημερώθηκαν και οι τέσσερις υποψήφιοι. Ωστόσο δεν λάβαμε απαντήσεις από τον κ. Άκη Κατρίτση.

Ακολουθούν οι 4 + 1 ερωτήσεις που θέσαμε και οι απαντήσεις τους.

  1. Ποιες νέες αλλά και ποιες σε εξέλιξη  δράσεις θεωρείτε σημαντικές για την τουριστική προβολή του Δήμου σας και έχετε συμπεριλάβει στον προγραμματισμό σας;

Γ. Λεβεντάκης: Ο Δήμος Τριφυλίας, είναι ένας τόπος με παράδοση και μακρά ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά.Κληρονομιά που, κατά το παρελθόν, δεν είχε αναδειχθεί, όπως και όσο θα έπρεπε, έτσι ώστε να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό. Γι’ αυτό, ως Δημοτική Αρχή, κύριο μέλημά μας ήταν ο σχεδιασμός και η πραγματοποίηση δράσεων, ικανών να συμβάλουν, τα μέγιστα, ως προς αυτό. Αρχικά, ανανεώσαμε την ηλεκτρονική ιστοσελίδα του Δήμου μας και μέσα από αυτήν, μεταξύ άλλων, φροντίσαμε να προβληθεί το φυσικό κάλλος, η πολιτιστική κληρονομιά και τα ιστορικά και θρησκευτικά μνημεία του, σε οποιονδήποτε επισκέπτη της. Επίσης, σχεδιάσαμε και εφαρμόσαμε μια τουριστική καμπάνια, δημοσιότητας και προβολής του, ως προορισμού, η οποία περιελάμβανε σχεδιασμό banners, στα οποία εικονίζονται τα μνημεία, οι παραλίες, τα αξιοθέατα και άλλα σημεία, άξια προβολής, της Τριφυλίας, τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε στρατηγικά σημεία του Δήμου και καλούν τον επισκέπτη να εξερευνήσει και ανακαλύψει τον τόπο μας. Ακόμα, τοποθετήσαμε γιγαντοοθόνες, στις πλατείες των μεγάλων πόλεων του Δήμου όπου, εκτός από ενημερωτικό, προβάλλεται και πλούσιο φωτογραφικό υλικό, ικανό να γνωρίσει σε κάθε επισκέπτη τον τόπο μας. Στα επόμενα σχέδιά μας, συμπεριλαμβάνεται η χάραξη μονοπατιών, δίπλα στη φύση και με θέα το μπλε του Ιονίου Πελάγους, μιας και ο τόπος μας αποτελεί ιδανικό προορισμό και για τους λάτρεις των περιπάτων στη φύση, στοχεύοντας έτσι και σε αυτό το είδος τουρισμού. Όπως και η δημιουργία ψηφιακού χάρτη, ο οποίος θα αποτελεί βοηθητικό εργαλείο για τους τουρίστες και επισκέπτες του Δήμου μας και όχι μόνο, ενημερώνοντάς τους για τα αξιοθέατα, αλλά και το οδικό δίκτυο.

Χ. Παναγιωτοπούλου: Είναι βέβαιο πως στην τουριστική προβολή του Δήμου μας πολλές νέες και σε εξέλιξη δράσεις. Δεδομένου ότι η οικονομία του Δήμου Τριφυλίας βασίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων, εννοείται πως στόχος μας θα είναι πολλές νέες δράσεις προώθησης των τοπικών προϊόντων.

Κ. Τσίγκανου: Ο τουρισμός είναι ανθρώπινη ανάγκη και καθολικό λαϊκό δικαίωμα. Επομένως παλεύουμε συστηματικά όλοι να μπορούν να κάνουν διακοπές και αναψυχή και αυτό δεν αφορά στενά  μόνο μια περίοδο 3 μηνών, αλλά όλο το χρόνο. Γι’ αυτό παλεύουμε για:

  • Το δικαίωμα για αναψυχή και διακοπές για όλους τους εργαζόμενους μέσα από την εξασφάλιση της μηνιάτικης ετήσιας άδειας και του 14ου μισθού για τις διακοπές.
  • Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για όλα τα παιδιά των εργαζόμενων.
  • Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για τους συνταξιούχους και τους φτωχούς αγρότες.
  • Το δικαίωμα για ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές.

Οι διακοπές δεν είναι πολυτέλεια, αλλά σύγχρονη ανάγκη που πρέπει να ικανοποιηθεί.

Το πρόβλημα δεν είναι, ότι στο λαό είναι άγνωστη η όμορφη Μεσσηνία, αλλά ότι δεν έχει τα απαιτούμενα χρήματα για να έρθει να κάνει διακοπές.

Άλλωστε όλα αυτά χρόνια υπάρχει πείρα. Η περιφέρεια ξόδεψε 10αδες εκατομμύρια ευρώ για την τουριστική προβολή όπου πηγαινόφερνε επιχειρηματίες ανά την υφήλιο για να κλείσουν μπίζνες. 100αδες εκατομμύρια ευρώ για τουριστικές υποδομές: Λιμάνια για να έρχονται κρουαζιερόπλοια, μαρίνες για να δένουν γιοτ, υδατοδρόμια (!!!). Εκατομμύρια χορηγίες σε tour operators και σε αεροπορικές εταιρίες ως ενίσχυση του εισιτηρίου. 

Όλα αυτά δεν απάλλαξαν τις επισιτιστικές επιχειρήσεις από τα χρέη, τα άγχη της επιβίωσης κτλ. Όπως επίσης οι εργαζόμενοι στον κλάδο του Τουρισμού – Επισιτισμού δεν πήραν αξιοπρεπείς μισθούς και δεν βελτιώθηκαν οι συνθήκες εργασίας τους.  

  1. Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της εστίασης στο Δήμο σας και ποιες σκέψεις κάνετε ώστε να συμβάλλετε στην επίλυσή τους;

Γ. Λεβεντάκης: Όπως είναι, σε όλους μας γνωστό, ένας από τους κλάδους που επλήγη πολύ, οικονομικά, κατά το διάστημα των lockdown, λόγω του covid-19, ήταν και αυτός της εστίασης, μη εξαιρουμένων και των επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στον Δήμο μας. Αν λάβουμε δε υπόψιν μας και την χρονικά μικρή τουριστική σεζόν, όπως και την έλλειψη προσωπικού, με την οποία ήρθαν αντιμέτωπες αρκετές επιχειρήσεις, αντιλαμβανόμαστε απόλυτα τα προβλήματα, όπως και την δυσχερή κατάσταση, που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν. Παρ’ όλ’ αυτά, η φετινή τουριστική περίoδος, αν και μικρή σε διάρκεια, ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς και εξελίχθηκε αισιόδοξα, αφού η κίνηση στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, στις ταβέρνες και στα εστιατόρια, ήταν αυξημένη, κατά πολύ. Θέλοντας, λοιπόν, να συμβάλουμε στην επίλυση των προβλημάτων, που απασχολούν τον κλάδο της εστίασης, προσπαθούμε και φιλοδοξούμε, ως Δημοτική Αρχή, να επιτύχουμε την περαιτέρω επέκταση της τουριστικής περιόδου, πέραν των μηνών Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου, καθότι ο τόπος μας έχει όλα τα φόντα, για μια τέτοια εξέλιξη. Και σε αυτό, φυσικά, μπορεί να συμβάλει, σημαντικά και καθοριστικά, η τουριστική προβολή του Δήμου Τριφυλίας, με τους προαναφερόμενους τρόπους και δράσεις.

Χ. Παναγιωτοπούλου: Είναι πολλά που απασχολούν τους επαγγελματίες εστίασης, το γνωρίζουμε και σκοπεύουμε να είμαστε στο πλευρό τους, ώστε να βρεθούν βιώσιμες λύσεις. Μια από τις λύσεις που έχουμε σκεφτεί είναι η δημιουργία προγραμμάτων κατάρτισης και επιμόρφωσης υπό την αιγίδα του Δήμου για το προσωπικό των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που σκοπό θα έχουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών. Επίσης μέσα στα άμεσα σχέδιά μας είναι η αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης, στην οποία δυστυχώς ως τώρα δεν υπάρχουν υποδομές για την λειτουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Κ. Τσίγκανου: Το «τουριστικό θαύμα» δεν είναι για όλους. Δεν το απολαμβάνουν το ίδιο οι εργαζόμενοι στον κλάδο, οι  αυτοαπασχολούμενοι, οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις στον Τουρισμό.

Την μικρή τουριστική επιχείρηση την εμποδίζει να αναπτυχθεί και να διασφαλίσει μια καλή ζωή σε έναν αυτοαπασχολούμενο που δουλεύει μαζί με την οικογένειά του, ο αδυσώπητος ανταγωνισμός με τα μεγαθήρια του κλάδου. Κι όταν συμβαίνει τα πράγματα να στραβώσουν κι έρχεται μια αναποδιά, δεν είναι όλοι εκτεθειμένοι στον ίδιο βαθμό, μεγάλοι, μικροί, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Σίγουρα δεν είναι εκτεθειμένοι οι μεγαλοξενοδόχοι και μεγαλοεπιχειρηματίες. Αυτοί έχουν δεκάδες επενδύσεις σε εξέλιξη, άλλες επιχειρήσεις εδώ στη χώρα ή αλλού και θα συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους, με αβάντες που δεν έχουν ούτε οι μικρομεσαίοι, ούτε βέβαια οι εργαζόμενοι που εξαρτώνται από το μισθό τους και μόνο.

Το παράδειγμα της πανδημίας είναι χαρακτηριστικό. Η κυβέρνηση τους απάλλαξε από μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές για δυο χρόνια. Τους έδωσε τη δυνατότητα με το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ να έχουν στη δουλειά όσους θέλουν με το μισό μισθό.

Ή με τα “πρωτόκολλα προστασίας και αντιμετώπισης του κορονοϊού” που προσαρμόστηκαν πλήρως στις ανάγκες των μεγάλων τουριστικών μονάδων, των αεροπορικών και πλοιοκτητριών εταιρειών. Πίεσαν ουσιαστικά τις μικρές επιχειρήσεις.

Εμείς ως υποψήφιοι και εκλεγμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι θα παλέψουμε μαζί σας ενάντια στην υψηλή φορολογία, να μειωθούν τα δημοτικά τέλη και τα τέλη των κοινόχρηστων χώρων στις μικρές επιχειρήσεις, ενάντια στις κατασχέσεις που θα εκτοξευτούν το επόμενο διάστημα, ενάντια στην ακρίβεια που ανεβάζει το κόστος διαβίωσης της λαϊκής οικογένειας.

Για αυτό υιοθετούμε το πλαίσιο πάλης των αυτοαπασχολουμένων για  αφορολόγητο 12000 με προσαύξηση για κάθε παιδί,  μείωση φόρων για τις μικρές επιχειρήσεις, κατάργηση τέλους επιτηδεύματος, διαγραφή χρεών σε εφορία και τράπεζες. Ταυτόχρονα να ενισχυθεί η φορολογία στις μεγάλες επιχειρήσεις, τις αλυσίδες και τα μεγάλα ξενοδοχεία.

Γιατί δεν είναι το ίδιο τα καταστήματα εστίασης που δραστηριοποιούνται στα πολυτελή ξενοδοχεία, με τα συνοικιακά, τα καφενεία των χωριών, τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.

  1. Με δεδομένη τη σύνδεση της τοπικής γαστρονομίας με το τουριστικό μας προϊόν, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά σας ειδικότερες δράσεις ανάδειξης της γαστρονομικής μας κουλτούρας; Αν ναι, θα μπορούσατε να μας περιγράψετε κάποιες από αυτές;

Γ. Λεβεντάκης: Ως Δημοτική Αρχή πιστεύουμε, ακράδαντα, ότι υλοποιώντας στόχους και δράσεις, μεταξύ των οποίων θα περιλαμβάνονται, η διασύνδεση της γαστρονομίας με τον τουρισμό και τον πολιτισμό, η ανάδειξη των τοπικών προϊόντων κ.α., θα αναδειχθεί, με κάθε τρόπο, και ο μεγάλος γαστρονομικός πλούτος, του τόπου μας. Αφού, μια παγκόσμια τάση, που έχει ενισχυθεί περισσότερο τα τελευταία χρόνια, είναι ο γαστρονομικός τουρισμός, με τους επισκέπτες κάθε τόπου, να επιθυμούν να γνωρίσουν, από κοντά, εκτός από τα αξιοθέατα και την κουλτούρα του, μέσα από γεύσεις, χρώματα και αρώματα, αλμυρών και γλυκών εδεσμάτων και ποτών. Παράδειγμα, μιας τέτοιας δράσης, αποτελεί και το Φεστιβάλ Γαστρονομίας Πελοποννήσου «Food Stories Peloponnese», μια συνδιοργάνωση του Δήμου Τριφυλίας, με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, που πραγματοποιήθηκε, πριν από λίγες ημέρες, και στην Άνω Πόλη της Κυπαρισσίας. Στόχο μας αποτελεί, επίσης, η συμμετοχή του Δήμου μας σε εκθέσεις τροφίμων και ποτών, που πρόκειται να διοργανωθούν, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, με σκοπό την παρουσίαση τοπικών μας προϊόντων. Τους καλύτερους δε «πρεσβευτές» των ποιοτικών προϊόντων της Τριφυλίας μας, στο εξωτερικό, μπορούν να αποτελέσουν οι ομογενείς, από τον τόπο μας. Μην ξεχνάμε, πως ο Δήμος Τριφυλίας κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις, όσον αφορά στην έκταση καλλιεργήσιμων, υπαίθριων ή θερμοκηπιακών, κηπευτικών προϊόντων, όπως επίσης και ελαιοδένδρων, εξαιρετικής ποιότητας. Φέτος, μέσω τηλεοπτικού αφιερώματος, από κρατικό κανάλι, με πολλά και εναλλακτικά γυρίσματα και με συνθέσεις εικόνων και τοπίων, που ταξίδεψαν τον τηλεθεατή, εντός και εκτός συνόρων, στον τόπο μας, συγχρόνως του παρουσίασαν και τα τοπικά προϊόντα μας και του γνώρισαν την τοπική γαστρονομική κουλτούρα μας.

Χ. Παναγιωτοπούλου: Βεβαίως και στο πρόγραμμά μας περιλαμβάνονται δράσεις ανάδειξης της τοπικής γαστρονομίας και του τουριστικού μας προϊόντος. Αυτό θα γίνει μέσα από τα γνωστά σε όλους μας φεστιβάλ αλλά και με εκδηλώσεις γευσιγνωσίας, οι οποίες θα είναι βασισμένες στα τοπικά μας προϊόντα. Όσο αφορά την προώθηση των τοπικών μας προϊόντων θα φροντίσουμε έτσι ώστε ο Δήμος μας να συμμετάσχει σε ανάλογες εκθέσεις τόσο σε άλλους δήμους και περιφέρειες όσο και σε πανελλαδικές και διεθνής εκθέσεις.

Κ. Τσίγκανου: Για να υπάρχει ελληνική γαστρονομία πρέπει να υπάρχει αγρότης. Κρίσιμο είναι η στήριξη του αγρότη και της παραγωγής, που σήμερα συνθλίβεται από φορολογία του κράτους, τους μεγαλοεμπόρους – μεγαλοτυποποιητές. Σε αυτό το μαύρο μπλοκ προστίθενται και οι τοπικές Δημοτικές αρχές και η Περιφερειακή, που έχουν τους αγρότες παρατημένους: αγροτική οδοποιία παρατημένη, αρδευτικά διαλυμένα, αντιπλημμυρικά ανύπαρκτα, αντιμετώπιση ασθενειών όπως δακοκτονία κάτω των περιστάσεων κτλ. Η μόνη έγνοια αυτών των διοικήσεων είναι να στρώνουν το έδαφος για μεγάλες επιχειρήσεις στον πρωτογενή τομέα και να ενισχύουν μεγαλοεπενδυτές. 

Απάντηση σε αυτά δίνουν οι ίδιοι οι αγρότες μέσα από το οργανωμένο τους κίνημα που διεκδικούν τα αναγκαία μέτρα για την επιβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους, όπως εγγυημένη τιμή, διαγραφή χρεών, αφορολόγητο πετρέλαιο όπως οι εφοπλιστές, προστασία από τις “ελληνοποιήσεις”, μέτρα στήριξης της παραγωγής με αρδευτικά και άλλα έργα, ώστε να εξασφαλίζεται το κόστος παραγωγής και το εισόδημα του παραγωγού. 

Το πρόβλημα είναι ότι ο ενώ ο αγρότης πουλά φθηνά στον μεγαλέμπορο, στον καταναλωτή φτάνει πανάκριβα, γιατί μεσολαβεί το κέρδος. Αυτό είναι που εμποδίζει το καλό, ποιοτικό προϊόν να φτάσει στο τραπέζι της λαϊκής οικογένειας και όχι ότι δεν έχει προβολή. 

4. Σε ποια μορφή τουρισμού θεωρείτε σημαντικό να επενδύσει ο Δήμος. Η τρέχουσα σας ικανοποιεί ως προς τα οφέλη στην τοπική οικονομία; Αν ναι, σχεδιάζετε να την ενισχύσετε με κάποιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιήσετε την απόδοσή της; Aν όχι, υπάρχει στον προγραμματισμό σας εναλλακτική μορφή που συνδυαστικά με την υπάρχουσα θα βελτιώσει τα δεδομένα;

Γ. Λεβεντάκης: Το ιδανικό θα ήταν, ο Δήμος Τριφυλίας να μπορέσει να «επενδύσει» απόλυτα στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στις οποίες συγκαταλέγεται και ο γαστρονομικός τουρισμός και με τον τρόπο αυτό, να προβάλει τα πλεονεκτήματα ενός τόπου, με απερίγραπτη φυσική ομορφιά, όπως είναι ο δικός μας και ευελπιστούμε να το καταφέρουμε, στο μέλλον, με επιτυχία. Διότι, στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, οι επισκέπτες δεν αρκούνται απλά στο να επισκεφτούν τα αξιοθέατα ή τα ιστορικά μνημεία μιας περιοχής, αλλά επιζητούν και την άμεση επαφή, με τους ντόπιους κατοίκους της και αυτό είναι πολύ όμορφο και δημιουργεί δεσμούς, με έναν τόπο. Για την ώρα, προσπαθούμε να στηρίξουμε τον εσωτερικό τουρισμό, που τα οφέλη του στην τοπική οικονομία, ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο, είναι αρκετά ικανοποιητικά, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις γι’ αυτό, με έργα και υποδομές τέτοιες, που να παραπέμπουν σε έναν ελκυστικό τουριστικό προορισμό, καθώς και όλους τους προαναφερόμενους τρόπους και δράσεις.

Χ. Παναγιωτοπούλου: Ο Τουρισμός έχει πολλές μορφές, τα τελευταία χρόνια η Μεσσηνία αποτελεί κορυφαίο προορισμό εσωτερικού τουρισμού, έτσι θέλουμε και ο Δήμο μας να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από τα προαναφερόμενα φεστιβάλ και τις εκδηλώσεις γευσιγνωσίας Καθώς και μέσα από αθλητικές δραστηριότητες, αφού στόχος μας είναι ‘όπως έχουμε έχουμε αναφέρει, να δοθεί έμφαση στον αθλητισμό μέσα από υποδομές και ότι άλλο χρειαστεί, ώστε να μπορέσουν να φιλοξενηθούν στο Δήμο μας τόσο χερσαίες όσο και θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες. Για να μπορέσουν να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω πρέπει πρωτίστως να εξασφαλιστεί η εύκολη πρόσβαση στο Δήμο μας για αυτό διεκδικούμε το οδικό δίκτυο Καλό νερό – Τσακώνα,το οποίο θα συνδέσει δυο μεγάλες πόλεις Καλαμάτα -Πύργο μετατρέποντας την Τριφυλία σε κόμβο. Επίσης έχουμε βασικό στόχο την ανάδειξη των λιμένων Κυπαρισσίας, την δημιουργία μαρίνας καθώς και υδατοδρομιού.

Κ. Τσίγκανου: Τι πιο ωφέλιμο για ένα Νομό και τον Τουρισμό που θέλει να υποδεχτεί, να έχει ασφαλή οδικό δίκτυο και όχι πανάκριβο από τα χαράτσια των διοδίων, να έχει εξασφαλισμένη αντιπλημμυρική προστασία και να μην πεθαίνει ο επισκέπτης όπως πρόσφατα στο Πήλιο, να έχει δάση και χωριά προστατευμένα από την φωτιά και αντιπυρική προστασία, να έχουν όλες οι υποδομές ελεγχθεί και ενισχυθεί αντισεισμικά με βάση τα άλματα της επιστήμης, να έχει καθαρές πόλεις-χωριά, βιολογικούς καθαρισμούς και σύγχρονα αποχετευτικά δίκτυα κτλ.

Σε αυτό το έδαφος θα προσελκύονται ακόμα περισσότεροι τουρίστες σε έναν Νομό που έχει σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία, πλούσιο φυσικό περιβάλλον. Πολλά ιστορικά μνημεία είναι ακόμα άγνωστα ευρύτερα, όπως για παράδειγμα το Αρχαίο Θέατρο της Μεσσήνης. Ενώ άλλα είναι ασυντήρητα π.χ. το κάστρο της Μεθώνης, της Κορώνης κ.α. Χρειάζεται κρατική μέριμνα ώστε να στηριχθούν και να αποτελούν πόλο έλξης για μαθητές, φοιτητές, επισκέπτες απ’ όλον τον κόσμο. Χωρίς την εμπορευματοποίηση που γνωρίζουμε με τα πανάκριβα εισιτήρια, που τα κάνουν σε πολλές περιπτώσεις απαγορευτικά για την λαϊκή “τσέπη”, αλλά δωρεάν.

Αντίστοιχα το φυσικό περιβάλλον της Μεσσηνίας όπως ο Ταΰγετος, ο Πάρνωνας στη Λακωνία κ.α. Αυτά θέλουν φροντίδα, δρόμους, μονοπάτια κ.α., και όχι φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες, με κύρια κατεύθυνση την ολοκληρωμένη και σύγχρονη αντιπυρική προστασία.

Επίσης έχουμε Θάλασσα και πανέμορφες παραλίες. Όμως πρέπει να είναι προσβάσιμες για όλους, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις που σε ορισμένες περιοχές του Νομού (πχ Δυτική Μεσσηνία) τις κάνουν απαγορευτικές για μια λαϊκή οικογένεια.

  1. Απευθυνόμενοι προς τους επαγγελματίες της εστίασης, υπάρχει κάτι που εσείς με τη σειρά σας θα θέλετε να επικοινωνήσετε και θεωρείτε σημαντικό να γνωρίζουν;

Γ. Λεβεντάκης: Όπως ανέφερα και σε προηγούμενη ερώτησή σας, ο κλάδος της εστίασης αντιμετώπισε πολλά και τεράστια προβλήματα, λόγω της υγειονομικής κρίσης. Προκειμένου, λοιπόν, να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις, ήταν απαραίτητη η στήριξή τους. Τα μέτρα της Δημοτικής Αρχής, σε σχέση με τα μειωμένα ανταποδοτικά τέλη, λειτούργησαν θετικά, ως προς αυτό. Υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει, μια καλή επικοινωνία και μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συνεργασία, μεταξύ των ανθρώπων του κλάδου της εστίασης και του Δήμου. Και η παρούσα Δημοτική Αρχή, έχοντας πάντα ανοιχτούς τους διαύλους επικοινωνίας μαζί τους, θα εξακολουθεί να είναι δίπλα τους και να τους στηρίζει, με κάθε τρόπο και μέσο.

Χ. Παναγιωτοπούλου: Θέλω να πω σε όλους τους επαγγελματίες της εστίασης ότι θα είμαστε δίπλα τους σε ‘ότι χρειαστούν, δίπλα στα προβλήματά τους, δραστικά και όχι επιδερμικά. Μαζί θα φέρουμε την ανάπτυξη και τον τουρισμό στην Τριφυλία. θα είμαστε εκεί για εκείνους ανά πάσα στιγμή, να ακούσουμε τα προβλήματα τους και μαζί θα αναζητούμε την καλύτερη και την πιο βιώσιμη λύση.

Κ. Τσίγκανου: Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια διεκδίκησης των επαγγελματιών της εστίασης για την προστασίας του εισοδήματος τους. Γνωρίζουμε πως μόνο με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μπορούν σήμερα να κερδηθούν πράγματα απέναντι σε κράτος – κυβερνήσεις και περιφερειακές/ δημοτικές αρχές, που παίρνουν όλο και περισσότερα από τους εργαζόμενους και τους μικρούς επαγγελματίες, ενώ την ίδια ώρα δίνουν δισεκατομμύρια στηρίζοντας σταθερά τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. 

Οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι στην εστίαση και στον τουρισμό μαζί με τους εργαζόμενους στον κλάδο να παλέψουν ενάντια στον κοινό εχθρό που είναι οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι του τουρισμού και της εστίασης. Να παλέψουν ενάντια στο κράτος και τις κυβερνήσεις που διαχρονικά υπηρετούν τα μεγάλα συμφέροντα. Να διεκδικήσουν ώστε να γίνει πραγματικότητα το σύγχρονο δικαίωμα στον τουρισμό και στην αναψυχή για όλους. 

Σκεφτείτε πόσοι, πώς και πόσο θα δούλευαν αν ο λαός είχε πρόσβαση σε καλές, ποιοτικές διακοπές όλο το χρόνο. Και δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι. 

Σε αυτόν τον αγώνα εμείς οι εκατοντάδες υποψήφιοι με τα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης σε όλη την Μεσσηνία, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, ώστε να ξημερώσει μια μέρα που στην Ελλάδα ο τουρισμός και η ψυχαγωγία δεν θα είναι ακριβό εμπόρευμα και πολυτέλεια αλλά καθολικό, ποιοτικό δικαίωμα. 

*** Η σειρά των απαντήσεων είναι αλφαβητική με βάση το επίθετο του κάθε υποψήφιου. Επίσης, επιεδή πρόκειται για ερωτήσεις που τέθηκαν στους υποψήφιους Δημάρχους όλων των Δήμων της Μεσσηνίας, οι υποψήφιοι της Λαϊκής Συσπείρωσης: Δημήτρης Οικονομάκος, Χρήστος Θεοδωρακόπουλος, Κώστας Ρεϊτζόπουλος, Άρης Κομπότης, Κατερίνα Τσίγκανου και Θάνος Ραδιώτης, έστειλαν κοινή απάντηση.

 

Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας: 4 + 1 Ερωτήσεις προς τους υποψήφιους Δημάρχους Τριφυλίας
To Top