Yποδομές

Στα φυτώρια του Δήμου Καλαμάτας φυτεύτηκαν τα 4 δέντρα από την 23η Μαρτίου – Προχωρούν τα έργα ανάπλασης

Στα φυτώρια του Δήμου Καλαμάτας μεταφυτεύτηκαν τα 4 δέντρα που αφαιρέθηκαν από τη νησίδα της 23ης Μαρτίου. Τα δέντρα μεταφέρθηκαν το πρωί και φυτεύτηκαν στον χώρο κάτω από τη γέφυρα του Νέδοντα, στον χώρο που μελλοντικά θα διαμορφωθεί το περιβαλλοντικό πάρκο του Νέδοντα.

Να σημειωθεί ότι υπήρξαν σφοδρές αντιδράσεις από ορισμένους, που λόγω της έλλειψης ενημέρωσης αλλά και της παραπληροφόρησης  θεώρησαν αρχικά οτι τα δέντρα κόβονταν. Ωστόσο, ο Δήμος με τη Διεύθυνση Γεωτεχνικών Υπηρεσιών προέβη στη μεταφορά και μεταφύτευση των τεσσάρων δέντρων, γιατί η αφαίρεσή τους προβλεπόταν στην εγκεκριμένη από το Δημοτικό Συμβούλιο μελέτη αναδιαρρύθμισης του χώρου της 23ης Μαρτίου. Τα υπόλοιπα δέντρα της νησίδας παραμένουν, όπως εξηγεί ο Δήμος, ενώ θα ενισχυθεί ο χώρος της ανάπλασης με νέες φυτεύσεις δέντρων και επί της πλατείας που θα διευρυνθεί, αλλά και με τη διαπλάτυνση της νησίδας.

TI ANAΦΕΡΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Μεγάλη επιχείρηση στήθηκε το πρωί σήμερα, Πέμπτη 29 Ιουνίου 2023, για τη μεταφορά και μεταφύτευση 4 δέντρων (φίκων) από τη νησίδα της 23ης Μαρτίου, όπου γίνονται τα έργα αναδιαρρύθμισης – αναδιάταξης του δρόμου. Συγκεκριμένα, τα δέντρα που χθες κλαδεύτηκαν, σήμερα αφαιρέθηκαν, μεταφέρθηκαν με προσοχή και μεταφυτεύτηκαν ήδη στα φυτώρια του Δήμου Καλαμάτας. Τα υπόλοιπα δέντρα της νησίδας παραμένουν.

image00009

image00004

357343815 206869868980850 1181308674408344437 n

Η απομάκρυνση των 4 δέντρων από τη νησίδα του δρόμου προβλεπόταν στην αρχιτεκτονική μελέτη του έργου «Αναδιάταξη – Αναδιοργάνωση Πλατείας 23ης Μαρτίου», και ο Δήμος με την επίβλεψη και καθοδήγηση γεωπόνων της Διεύθυνσης Γεωτεχνικών Υπηρεσιών προέβη στη μεταφύτευσή τους.

357281728 986406759347698 549559704334563595 n

357394536 958728668573781 977502143144438827 n

Να σημειωθεί ότι ήδη από τη μελέτη προβλέπεται ενίσχυση του πρασίνου στη νησίδα αλλά και στην Πλατεία 23ης Μαρτίου, η οποία θα διευρυνθεί κατά ένα στρέμμα περίπου, και θα φυτευτούν επιπλέον δέντρα αλλά και θάμνοι. Σύμφωνα με τη μελέτη, προβλέπεται να φυτευτούν γιακαράντα, γρεβιλέες, ιβίσκοι, φίκοι, μανόλιες και φωτίνιες, ενώ σε παρτέρια θα μπουν δάφνες και σχίνοι.

Η νέα διαμόρφωση της πλατείας και του δρόμου, όταν ολοκληρωθεί η ανάπλαση-Δέντρα φυτεύονται και επί της πλατείας που επεκτείνεται κατά 1.200τμ

Προχωρά το έργο-Αρχές Αυγούστου ξεκινά η 2η φάση του

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για το έργο «Αναδιάταξη – Αναδιοργάνωση Πλατείας 23ης Μαρτίου», που είναι ενταγμένο στο Ε.Π. «Πελοπόννησος 2014-2020», με επιλέξιμη δημόσια δαπάνη 1.452.500€ και συγχρηµατοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ). Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΔΟΜΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ ΑΤΕ με μέση έκπτωση 23,67%.

357325666 289257676902474 859375913279498985 n

Μετακινείται νοτιότερα ο κυκλικός κόμβος

Το έργο εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς και αναμένεται τέλος Ιουλίου – αρχές Αυγούστου να ολοκληρωθεί η α’ φάση του έργου με την παράδοση του νότιου τμήματος της οδού. Τις ημέρες αυτές εξελίσσεται η πλακόστρωση του πεζοδρομίου ενώ θα συνεχιστεί και η τοποθέτηση των κυβόλιθων. Θα ακολουθήσει η β’ φάση με την αποξήλωση του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου και την κατασκευή νέου ισόπεδου κυκλικού κόμβου νοτιότερα, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση του Δήμου Καλαμάτας.

Όλες οι παρεμβάσεις γίνονται για την καλύτερη εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας στην περιοχή, καθώς διαπιστώθηκε από έρευνα ότι την ημέρα περνούν από τον δρόμο 8.500 οχήματα, ενώ σε ώρες αιχμής προκαλούνταν κυκλοφοριακό κομφούζιο από τα παράνομα διπλοπαρκαρισμένα-Αυτό πλέον τελειώνει με το στένεμα του δρόμου και τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση των πεζών και η μεγαλύτερη διάθεση δημόσιου χώρου με προτεραιότητα στους πεζούς-Στόχος η ενοποίηση του ιστορικού κέντρου με τις αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις δρόμων που έγιναν πρόσφατα, και η ανάδειξη του ιστορικού κέντρου της πόλης σε ενιαίο χώρο αναψυχής, πράσινου,  εμπορίου, εστίασης και διασκέδασης.

Απομακρύνθηκαν και οι προτομές των ηρώων του 1821-Θα επιστρέψουν σε νέα θέση όταν ολοκληρωθεί το έργο

image00012

Να σημειωθεί επίσης ότι ήδη οι προτομές των ηρώων της Επανάστασης του 1821 αφαιρέθηκαν και θα επανατοποθετηθούν σε νέα θέση όταν ολοκληρωθεί το έργο.

Φωτό από τα δέντρα πριν μεταφυτευτούν

image00001

image00007

Τα δέντρα κλαδεύτηκαν αυστηρά για να μπορεί να γίνει η μεταφορά και μεταφύτευσή τους, όπως προβλέπεται σε ανάλογες περιπτώσεις

image00008

image00002

image00011

image00005

image00010

Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν σύμφωνα με τη μελέτη

Ειδικότερα με την προτεινόμενη παρέμβαση μειώνεται το διαθέσιμο οδόστρωμα κίνησης των οχημάτων επί της οδού Σταδίου, από την οδό Νέδοντος έως τον κυκλικό κόμβο με την οδό Υπαπαντής και επιτυγχάνεται:
α) αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων εκατέρωθεν του δρόμου από τα 2,50 μ. στα 6 μ. και προστίθενται διαβάσεις πεζών, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζεται το δίκτυο όδευσης τυφλών από την οδό Αριστομένους επεκτεινόμενο προς την οδό 23ης Μαρτίου (τοποθετείται εντός των στοών) και
β) αύξηση της Πλατείας 23ης Μαρτίου κατά περίπου 1 στρέμμα.

Επιπρόσθετα μέσω της πράξης:
* Τοποθετούνται καθιστικά τόσο στην πλατεία, όσο και στα πεζοδρόμια
* Εξασφαλίζεται η σωστή σήμανση για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και των πεζών
* Γίνεται νέα διαμόρφωση της φύτευσης με διατήρηση κάποιων υφιστάμενων δέντρων, φύτευση νέων δέντρων για σκίαση στους χώρους καθιστικών , φύτευση θάμνων και εγκατάσταση χλοοτάπητά Επίσης σχεδιάζονται νέα μικρά παρτέρια στα πεζοδρόμια. Κατασκευάζεται δίκτυο άρδευσης.
* Τοποθετούνται κάδοι μικροαπορριμμάτων χωρητικότητας 80 λίτρων
* Τοποθετούνται φωτιστικά τεχνολογίας Led ισχύος 43W και ισχύος 47W
Λοιπές εργασίες τροποποίησης/ αντικατάστασης υπόγειων δικτύων υποδομών (ύδρευσης, αποχέτευσης) και έργων απορροής ομβρίων υδάτων της περιοχής.

Στη διασταύρωση της οδού με την οδού Αριστομένους και τον προβλεπόμενο πεζόδρομο της οδού Σφακτηρίας προτείνονται διαβάσεις πεζών. Οι διαβάσεις αυτές, για την ασφαλή διέλευση των πεζών, προτείνονται υπερυψωμένες 7,50 εκ. με κλίση ράμπας 1:10.

Ο νέος ισόπεδος κυκλικός κόμβος προτείνεται νοτιοανατολικά του υφιστάμενου. Η διάμετρος του προτεινόμενου κυκλικού κόμβου είναι D=18m (mini roundabout). Ο μέγιστος φόρτος που μπορεί να εξυπηρετήσει είναι έως 10.000 οχήματα/ημέρα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα των κυκλοφοριακών μετρήσεων καλύπτει το μεταφορικό έργο.

Οι αλλαγές που προτείνονται είναι η μετατόπιση του άξονα της βόρειας λωρίδας κυκλοφορίας νοτιότερα, και μέγιστο όριο ταχύτητας τα 40 χιλιόμετρα. Να υπενθυμίσουμε ότι η τεχνική μελέτη είχε γίνει από τον Δήμο Καλαμάτας τον Νοέμβριο του 2018, με σκοπό την κυκλοφοριακή αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου της πόλης προς όφελος των χρηστών.

To Top