Διεκδικούν για πρώτη φορά στην ιστορία του Νηπιαγωγείου τους την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας έργου e twinning
Το Νηπιαγωγείο Διαβολιτσίου με τους 15 μαθητές και μαθήτριές του συμμετείχε για πρώτη φορά σε συνεργατικό e twinning έργο με 20 νηπιαγωγούς από 7 ευρωπαϊκές χώρες .(ΕΛΛΑΔΑ (2), ΕΣΘΟΝΙΑ (1), ΙΣΠΑΝΙΑ (1), ΙΤΑΛΙΑ (1), ΛΙΘΟΥΑΝΊΑ (1), ΡΟΥΜΑΝΙΑ (4), ΤΟΥΡΚΙΑ (10)
Τίτλος του έργου : Code name: Child’s Intelligence.Ιδρύτριες του έργου οι νηπιαγωγοί από την Τουρκία η κ.Rabia Korkut και η κ.Filiz Ornek (από την οποία λάβαμε πρόσκληση συμμετοχής)και συμμετέχουσα εκπαιδευτικός η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου κ. Φωτεινή Βανικιώτη.
Συνειδητοποιώντας ότι επηρεάζεται θετικά η ανάπτυξη των παιδιών όταν αρχίζουν να μαθαίνουν κωδικοποίηση από μικρή ηλικία και διαπιστώνοντας ότι οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης αναπτύσσονται όταν προσπαθούν να λύσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν δημιουργήθηκε αυτό το πρόγραμμα. Μέσω αυτού του προγράμματος ενθαρρύναμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές συσκευές με θετικό τρόπο, στοχεύοντας να κάνουμε τον υπολογιστή μέσο παραγωγής εκπαιδευτικού έργου μέσα από την κωδικοποίηση;
Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιανουάριο που μας πέρασε και ολοκληρώνεται στα τέλη Απριλίου.
Παρόλο που ήταν κάτι πρωτόγνωρο για εμάς ,η συμμετοχή μας συνεπήρε. Τον αρχικό ενδοιασμό διαδέχθηκε ο ενθουσιασμός και η προσμονή για νέες δραστηριότητες κωδικοποίησης.
Μετά την αρχική συνάντηση των εταίρων του έργου, τη διεξαγωγή έρευνας και το σχεδιασμό του ξεκίνησε η προώθηση του έργου. Διανεμήθηκαν εργασίες σε κάθε εταίρο και δημιουργήθηκαν λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ενημερώθηκαν οι γονείς των μαθητών και παρελήφθησαν οι γονικές συγκαταθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Μέσω Εργαλείων Web 2.0 προετοίμασε κάθε σχολείο την αφίσα και το λογότυπο του έργου, το οποίο επιλέχθηκε μέσω ψηφοφορίας όλων των εμπλεκομένων.
Παρουσιάσαμε στους εταίρους μας το σχολείο μας, τον τόπο μας ,το δήμο μας και συστηθήκαμε ως μαθητές και ως εκπαιδευτικοί.
Οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους δημιούργησαν το δικό τους stem ρομπότ με μεράκι και πολλή φαντασία. Το νηπιαγωγείο μας ετοίμασε το DOGGY ROBOΤ
Πραγματοποιήθηκαν ομαδικές συναντήσεις συνεργατών (εκπαιδευτικών και μαθητών)μέσω τηλεδιάσκεψης τόσο για την υλοποίηση κοινών δράσεων, για τον προγραμματισμό νέων, όσο και για την επιμόρφωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών από εξαιρετικούς εισηγητές.
Το έργο σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται και το νηπιαγωγείο μας άντλησε πολλά εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά οφέλη μέσω αυτού του συνεργατικού έργου. Άξιζε πραγματικά η συμμετοχή μας και οι δεξιότητες του 21ου αιώνα που κατακτήσαμε είναι το σημαντικότερο εφόδιο για τη μετέπειτα εκπαιδευτική πορεία των μαθητών μας από ένα μικρό νηπιαγωγείο μιας αγροτικής περιοχής, όπως είναι το δικό μας. Μέσω των νέων τεχνολογιών ,τις οποίες χρησιμοποιήσαμε εποικοδομητικά και δημιουργικά ,επικοινωνήσαμε, δημιουργήσαμε ,συνεργαστήκαμε και ταξιδέψαμε σε άλλα ευρωπαϊκά νηπιαγωγεία.
“Διεκδικούμε για πρώτη φορά στην ιστορία του νηπιαγωγείου μας την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας έργου e twinning και εφόσον εκπληρώσουμε τις προϋποθέσεις ίσως καταφέρουμε να αποκτήσουμε και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας έργου”
Σε αυτή μας την προσπάθεια θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε τους γονείς των μαθητών μας , που χωρίς τη δική τους στήριξη δε θα μπορούσαμε να φέρουμε εις πέρας αυτό το έργο.
Η φράση ενός 6χρονου μαθητή μας όταν πραγματοποιήσαμε μια δια ζώσης συνεργασία με τους συνεργάτες της ομάδας μας για πραγματοποίηση κοινής βιωματικής δράσης κωδικοποίησης με το ρυθμό νομίζω ότι είναι η ουσία της όλης συμμετοχής μας:
“Κυρία, τα παιδάκια που συναντήσαμε είναι σαν εμάς.. Ήταν τόσο χαρούμενα και χαμογελαστά σαν εμάς”.