Σε νέα Δημοπρασία πλειοδοτικού διαγωνισμού, φανερή και προφορική, για την εκμίσθωση των δύο ακινήτων ιδιοκτησίας του, υπαίθριων σταθµών αυτοκινήτων (βόρειο και κεντρικό parking) που βρίσκονται επί της καλυμμένης κοίτης του Νέδοντα προχωρά και πάλι ο Δήμος Καλαμάτας. Το θέμα ήρθε προς έγκριση σήμερα το μεσημέρι στη Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας.
Να σημειωθεί ότι δημοπρασία για την ενοικίαση των πάρκινγκ από δημότη είχε γίνει και το 2023, με το θέμα να “μπλοκάρει” τότε από το Ελεγκτικό Συνέδριο που αποφάνθηκε ότι “κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του
Δήμου Καλαμάτας και της πλειοδότριας/μισθώτριας”, γιατί έπρεπε να έχει ακολουθηθεί διαφορετική διαδικασία καθώς σύμφωνα με το Ελεγκτικό, επρόκειτο ουσιαστικά για σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών. Τότε, τον Ιούλιο του 2024, η πλειοδότρια εταιρεία είχε προσφύγει κατά της απόφασης του τμήματος του Ελεγκτικού, με τον Δήμο να ασκεί παρέμβαση υπέρ της στην προσφυγή, ωστόσο και πάλι τον Οκτώβριο του ίδιου έτους η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέρριψε την προσφυγή.
Ο Δήμος επανέρχεται εκ νέου τώρα με νέα δημοπρασία με διαφορετικούς όρους για την εκμίσθωση των πάρκινγκ, όπως 5ετής διάρκεια της μίσθωσης, από 10ετή διάρκεια που προέβλεπε η αρχική σύμβαση, και τιμή εκκίνησης τα 280.000 ευρώ από 250.000 ευρώ που προέβλεπε η πρώτη δημοπρασία. Παραμένει σταθερή η υποχρέωση για επενδύσεις τουλάχιστον 300.000 ευρώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο, για εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων των πάρκινγκ αλλά και την γενικότερη αναβάθμιση του χώρου.
Από την αντιπολίτευση τέθηκαν ερωτήσεις από την παράταξη Καλαμάτα Μετά και τον Βασίλη Τζαμουράνη, τον Σπύρο Χανδρινό και την Ευγενία Κούβελα. Εξέφρασαν τις απορίες τους κατά πόσο ο Δήμος θα μπορούσε να εκσυγχρονίσει ο ίδιος τον εξοπλισμό των πάρκινγκ από το πρόγραμμα smart cities που υπάρχει χρηματοδότηση, (Τζαμουράνης),ώστε να μην καταφεύγει σε εκμετάλλευση από ιδιώτη, ενώ τέθηκαν και πάλι το θέμα της οικονομοτεχνική μελέτης (Χανδρινός) για το αν συμφέρει οικονομικά ο Δήμος να καταφύγει σε μίσθωση σε ιδιώτη, ή να τα διαχειρίζεται μόνος του, όπως και ότι δεν έχει αναλυθεί και τεκμηριωθεί η σκοπιμότητα της εκμετάλλευσης των χώρων από ιδιώτη (Κούβελα). Στις ερωτήσεις της αντιπολίτευσης διευκρινίσεις έδωσε ο αντιδήμαρχος Γιώργος Φάββας, εξηγώντας ότι το πρόγραμμα smart cities δεν είναι γνωστό ακόμα πότε ακριβώς θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται, ενώ το θέμα της στάθμευσης στο κέντρο της πόλης επείγει, και ο ιδιώτης σε ένα 6μηνο θα έχει εγκαταστήσει όλα τα σύγχρονα συστήματα. “Δεν το δουλεύουμε μόνοι μας γιατί δεν έχουμε το προσωπικό, τα 5,2 άτομα που χρειάζονται και δεύτερον δεν μπορούμε να το δουλέψουμε όλο το 24ωρο, αλλά μόνο έως τις 22.00 το βράδυ”, είπε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος. Εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης, ο Δημήτρης Οικονομάκος, δήλωσε ότι πρόκειται για “ιδιωτικοποίηση του πάρκινγκ”, και πως πλέον ο Δήμος έχει και τα μέσα και τα προγράμματα να το διαχειρίζεται μόνος του. To θέμα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, με την αντιπολίτευση να το καταψηφίζει.
Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στη διακήρυξη, ο Δήμος Καλαμάτας τυγχάνει αποκλειστικός κύριος νομέας και κάτοχος δύο ακινήτων επιφάνειας 3.983,79μ2 και 10.531,35μ2, που βρίσκονται επί της καλυμμένης κοίτης του Νέδοντα. Πρόκειται για δύο, με άδεια λειτουργίας, χώρους στάθμευσης με συνολικά 431 θέσεις στάθμευσης.
Ειδικότερα:
Α) Βόρειος υπαίθριος σταθμός αυτοκινήτων που βρίσκεται επί του καλυμμένου τμήματος πάνω από τον Νέδοντα μεταξύ των οδών Νέδοντος & Σπάρτης, Λείκων, Αρτέμιδος και Σταδίου με επιφάνεια 3.983,79μ2 με σύνολο θέσεων 103 (εκ των οποίων 3 θέσεις ΑΜΕΑ)
Β) Κεντρικός υπαίθριος σταθμός αυτοκινήτων που βρίσκεται επί του καλυμμένου τμήματος πάνω από τον Νέδοντα μεταξύ των οδών Νέδοντος, Κιλκίς, Αρτέμιδος και Κλαδά με επιφάνεια 10.531,35μ2 με σύνολο θέσεων 328 (εκ των οποίων 8 θέσεις ΑΜΕΑ).
Όπως επισημαίνεται, “ο Δήμος Καλαμάτας προκηρύσσει δημόσια, φανερή και προφορική δημοπρασία για την εκμίσθωση των ως
άνω ιδιόκτητων εδαφικών του εκτάσεων. Βασικός στόχος του Δήμου είναι η επιλογή κατάλληλου μισθωτή, ο οποίος θα μισθώσει τις ανωτέρω εκτάσεις με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των χώρων στάθμευσης και στην συνέχεια την εκμετάλλευση και αξιοποίηση αυτών με τη λειτουργία τους ως χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τα συμφέροντα του Δήμου Καλαμάτας, των πολιτών και του μισθωτή. Ειδικότερα ο Δήμος εκπληρώνοντας τις
προσδοκίες και την επιθυμία της τοπικής κοινωνίας, προασπίζοντας τα τοπικά συμφέροντα και αξιοποιώντας την δημοτική περιουσία, εκμισθώνει τα ακίνητα αυτά, προκειμένου να εκσυγχρονιστούν και λειτουργήσουν χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, υποστηρίζοντας παράλληλα το τουριστικό και αναπτυξιακό πρόγραμμα του Δήμου”.
Ελάχιστο όριο πρώτης προσφοράς (ετήσιο μίσθωμα) για τη μίσθωση των αναφερόμενων ακινήτων ορίζεται
το ποσό των Διακοσίων ογδόντα χιλιάδων ευρώ (280.000€). Ως μηνιαίο μίσθωμα θα νοείται το 1/12 του ετήσιου
μισθώματος. Η δημοπρασία για την εκμίσθωση του ανωτέρω περιγραφόμενου μισθίου θα διεξαχθεί ενώπιον της
Επιτροπής Διενέργειας Δημοπρασιών του Δήμου Καλαμάτας.
Για την παρακολούθηση καλής εκτέλεσης της σύμβασης θα ορισθεί πριν από την υπογραφή της, από την Δημοτική Επιτροπή τριμελής επιτροπή, τα μέλη της οποίας θα απαρτίζουν ένας από την πλειοψηφία, ένας από τις μειοψηφίες και ο Διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας.
Το ενοίκιο
Το μίσθωμα που θα επιτευχθεί στη δημοπρασία θα ισχύει για ένα (1) χρόνο και θα αναπροσαρμόζεται ετησίως, επί του εκάστοτε καταβαλλόμενου, κατά το ποσοστό του συνόλου της μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή του μήνα της αναπροσαρμογής, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους (απλή δωδεκάμηνη μεταβολή), όπως αυτή υπολογίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, μέχρι τη λήξη της συμβάσεως, πλέον χαρτοσήμου υπέρ του Δημοσίου 3,6%. Σε περίπτωση αρνητικής μεταβολής του δείκτη
τιμών το μίσθωμα θα παραμείνει σταθερό.
Το μίσθωμα θα είναι μηνιαίο και θα προκαταβάλλεται από τον μισθωτή στο Ταμείο του Δήμου Καλαμάτας το πρώτο πενθήμερο κάθε μισθωτικού μήνα, χωρίς όχληση από τον εκμισθωτή. Η μη καταβολή δύο μισθωμάτων ή η μη καταβολή του συμπληρωματικού μισθώματος εάν αυτό προκύπτει, θα συνεπάγεται την αυτοδίκαιη καταγγελία της μίσθωσης. Σε αυτή την περίπτωση ο τοποθετημένος από τον μισθωτή εξοπλισμός παραμένει υπέρ του Δήμου
Η διάρκεια μίσθωσης
Η διάρκεια της μίσθωσης ορίζεται στα πέντε (5) έτη υπό τον όρο ότι ο μισθωτής θα αναλάβει το σύνολο της δαπάνης εκσυγχρονισμού και λειτουργίας του μισθίου ως χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων καθώς και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου και θα εκτελέσει τις σχετικές εργασίες, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Τεχνική Έκθεση (Παράρτημα ΙΙΙ της παρούσας) η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
Να σημειωθεί ότι τα πάρκινγκ θα έχουν 24ωρη λειτουργία, ενώ θα λειτουργούν κανονικά και τις Κυριακές και τις αργίες.
Υποχρεωτική επένδυση εκσυγχρονισμού τουλάχιστον 300.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο
Ο μισθωτής υποχρεούται να υλοποιήσει επενδυτικό σχέδιο, ποσού κατ΄ ελάχιστον τριακόσιες χιλιάδες ευρώ (300.000€), με αποκλειστική φροντίδα, ευθύνη και δαπάνες του, χωρίς δικαίωμα συμψηφισμού του με μισθώματα (εκτός αν προβλεφτεί η απαλλαγή του από την υποχρέωση καταβολής μισθώματος για το χρόνο εκτέλεσης των εργασιών) , έτσι ώστε το μίσθιο να εκσυγχρονιστεί και αξιοποιηθεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ήτοι με τη δημιουργία και λειτουργία σύγχρονης επιχείρησης σταθμού αυτοκινήτων, εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.
Οι εργασίες που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του μισθίου και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου περιλαμβάνουν :
Α) Την αναβάθμιση του υφιστάμενου εξοπλισμού που να εξυπηρετεί την διαχείριση smart parking και εφαρμογή για τη συσκευή κινητών τηλεφώνων των πολιτών. Επίσης, με δικές του δαπάνες είναι δυνατό να προμηθευτεί και να εγκαταστήσει μονάδες φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με την λήξη της μίσθωσης και αυτές θα παραμείνουν στο χώρο άνευ ανταλλάγματος.
Ο μισθωτής υποχρεούται να αναβαθμίσει το μίσθιο με σύγχρονο εξοπλισμό αυτοματοποιημένης λειτουργίας
καθώς και να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει λογισμικό ευφυούς διαχείρισης χώρων στάθμευσης (smart cities). Ρητά συμφωνείται ότι ο εξοπλισμός που θα εγκαταστήσει ο μισθωτής στο μίσθιο, θα παραμείνει στο μίσθιο και μετά τη λήξη/λύση της μίσθωσης.
Όπως επίσης αναφέρεται, ο μισθωτής αναλαμβάνει τον καθαρισμό της αυτοφυούς βλάστησης των χώρων, κλάδεμα δέντρων και θάμνων, πότισμα, καθημερινή αποκομιδή των απορριμμάτων από τα ειδικά καλαθάκια που θα τοποθετηθούν στους χώρους. Επιπλέον ο μισθωτής αναλαμβάνει και τον καθημερινό καθαρισμό και τον ευπρεπισμό των Δημοτικών τουαλετών που βρίσκονται στο νότιο άκρο του κεντρικού σταθμού, όπως επίσης και η ευθύνη της φύλαξης του χώρου βαρύνει τον μισθωτή.
