Messinia Live

Ξεκινά η αστική ανάπλαση στην Αριστοδήμου-Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από Τρίτη 19 Νοεμβρίου

3 μήνες θα διαρκέσουν οι εργασίες- Από τη συμβολή με Καίσαρη ξεκινά το έργο

Μετά την Ψαρών που ολοκληρώνεται, σειρά έχει η Αριστοδήμου με τον εργολάβο να μπαίνει από Τρίτη 19 Νοεμβρίου στο συγκεκριμένο δρόμο, προκειμένου να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της συγκεκριμένης οδού. Όπως λοιπόν στην Ψαρών, έτσι και στην Αριστοδήμου, θα γίνει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, νέα δίκτυα, δαπεδόστρωση με βιοκλιματικά υλικά, νέος σύγχρονος φωτισμός led, αστικός εξοπλισμός αλλά και smart εφαρμογές (πχ “έξυπνα” παγκάκια με usb) και κυβόλιθοι στο οδόστρωμα.

Σειρά έχουν μεταγενέστερα και άλλοι δρόμοι στο κέντρο της πόλης, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση και ανάδειξη του εμπορικού κέντρου της Καλαμάτας, με έμφαση στη μεγαλύτερη προσβασιμότητα στους πεζούς, και τον εκσυγχρονισμό των οδών τους, λαμβάνοντας υπόψη ότι στους δρόμους αυτούς έχουν πάρα πολλά χρόνια να γίνουν παρεμβάσεις, σε άλλους δε και καθόλου. Έτσι παρεμβάσεις θα γίνουν αργότερα σε:

• ΦΡΑΝΤΖΗ (ΜΟΝΟ ΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ)
• ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ (ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ ΕΩΣ ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΥ)
• ΒΑΣ. ΣΟΦΙΑΣ (ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ ΕΩΣ ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΥ)
• ΑΝΔΡΕΟΥ ΣΚΙΑ (2) (ΑΠΟ ΒΑΣ. ΣΟΦΙΑΣ ΕΩΣ ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ)
• ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ Δ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΡΑ ΕΩΣ ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΥ)
• ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ ΣΚΙΑ (ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΥ ΕΩΣ ΚΑΝΑΡΗ)
• ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ (ΜΟΝΟ ΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ)
• ΝΕΔΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑ
• ΓΙΑΤΡΑΚΟΥ
• ΧΡ. ΠΑΓΩΝΗ
• ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
• ΜΗΤΡΟΠΕΤΡΟΒΑ

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Ανακοινώνεται ότι στο πλαίσιο του έργου «Ανάπλαση Οδών στο Κέντρο της πόλης της Καλαμάτας» της Πράξης «Ολοκληρωμένες Παρεμβάσεις Αστικών Αναπλάσεων και Αναβάθμισης του Κεντρικού Τομέα Καλαμάτας» και σε συνέχεια των εργασιών που πραγματοποιούνται στην οδό Ψαρών από τον Ανάδοχο του έργου, ανακοινώνεται ότι από την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024 οι εργασίες θα επεκταθούν και για την ανάπλαση της οδού Αριστοδήμου και τμημάτων των καθέτων της από την οδό Καίσαρη έως την οδό Βασ. Γεωργίου.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ανάλογα με την περιοχή της ανάπλασης

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή γίνονται με βάση τα όσα αναφέρονται στην 100/2024 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καλαμάτας.

Η Φάση Α, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια τρεις (3) μήνες, περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες εργασίες για την ολοκλήρωση των έργων στην Περιοχή Α, δηλαδή στην περιοχή βόρεια της Βασ. Γεωργίου και ανατολικά της Αριστομένους. Πέρα από τις εναλλακτικές διαδρομές που σημαίνονται κατάλληλα, οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την φάση Α, όπως προκύπτουν από την περιγραφή στην Τεχνική Έκθεση, αλλά και το σχετικό σχέδιο είναι οι ακόλουθες:

Απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης (ολικός αποκλεισμός) των οδών:
-Αριστοδήμου μεταξύ Καίσαρη και Βασ. Γεωργίου

-Επίσης, περιλαμβάνεται και αντιδρόμηση της οδού Κανάρη μεταξύ Βασ. Γεωργίου και Γεωργούλη.

Επισημαίνεται ότι οι εργασίες, οι οποίες εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν τρεις μήνες (άρα και οι ρυθμίσεις) θα εκτελεστούν τμηματικά με έναρξη από τα βόρεια (από την οδό Καίσαρη).

Στα πλαίσια δε της τμηματικής εκτέλεσης αναφέρεται πως το πρώτο τμήμα εκτέλεσης εργασιών από τον Ανάδοχο αφορά την οδό Αριστοδήμου μεταξύ Καίσαρη και Πολυχάρους καθώς και την οδό Δ. Παπαδοπούλου μεταξύ Αριστοδήμου και Αναγνωσταρά.

Γίνεται έκκληση στους πολίτες να χρησιμοποιούν όσο το δυνατό εναλλακτικές διαδρομές.

Στόχος να αναδείξει την εμπορική περιοχή, να βελτιώσει το μικροκλίμα, να δώσει μεγαλύτερη πρόσβαση στους πεζούς

Σύμφωνα με τη μελέτη, αντικείμενο του έργου είναι η ανάπλαση όλης της περιοχής παρέμβασης και αφορά στην αναβάθμιση του δημόσιου χώρου. Το έργο αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα των μετακινήσεων, ώστε να εξασφαλίζεται η άνετη, ασφαλής και χωρίς εμπόδια μετακίνηση όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα των ευάλωτων χρηστών (των πεζών, των ατόμων με αναπηρίες κ.ά.), με τη διάθεση περισσότερου δυνατού χώρου και μεριμνώντας ειδικά για τα άτομα με αναπηρίες (οδεύσεις τυφλών, διαβάσεις πεζών με ράμπες ΑμεΑ κ.λπ.). Συγχρόνως, αναμένεται να τονώσει την ελκυστικότητα της περιοχής, να αναβαθμίσει το μικροκλίμα, καθώς επίσης και να αναδείξει την εμπορική περιοχή, τονώνοντας την εμπορική δραστηριότητα, προσελκύοντας τους επισκέπτες και παρατείνοντας την παραμονή τους στο κέντρο της Καλαμάτας.

Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σύμφωνα με τη συγκοινωνιακή μελέτη

ΦΑΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ Α

Στο πλαίσιο των εκτελούμενων κάθε φορά εργασιών περιλαμβάνεται:

1) ο ολικός αποκλεισμός (ολική κατάληψη οδοστρώματος) της οδού Αριστοδήμου από το ύψος της οδού Καίσαρη (δεν περιλαμβάνεται ο κόμβος Καίσαρη – Αριστοδήμου) έως το ύψος της οδού Β. Κωνσταντίνου (δεν περιλαμβάνεται ο κόμβος Αριστοδήμου – Β. Κωνσταντίνου). Το συνολικό μήκος του εργοταξιακού χώρου είναι της τάξης των 225 μέτρων.

2) ο ολικός αποκλεισμός (ολική κατάληψη οδοστρώματος) της οδού Δ. Παλαιολόγου από το ύψος της οδού Αριστοδήμου (περιλαμβάνεται ο κόμβος Αριστοδήμου – Παλαιολόγου) έως το ύψος της οδού Αναγνωσταρά (δεν περιλαμβάνεται ο κόμβος Αναγνωσταρά – Παλαιολόγου). Το συνολικό μήκος του εργοταξιακού χώρου είναι της τάξης των 60 μέτρων.

3) ο ολικός αποκλεισμός (ολική κατάληψη οδοστρώματος) της οδού Πολυχάρους από το ύψος της οδού Αριστοδήμου (περιλαμβάνεται ο κόμβος Αριστοδήμου – Πολυχάρους) έως το ύψος της οδού Αναγνωσταρά (δεν περιλαμβάνεται ο κόμβος Αναγνωσταρά – Πολυχάρους). Το συνολικό μήκος του εργοταξιακού χώρου είναι της τάξης των 58 μέτρων.

4) ο ολικός αποκλεισμός (ολική κατάληψη οδοστρώματος) της οδού Γεωργούλη από το ύψος της οδού Αριστομένους (δεν περιλαμβάνεται ο κόμβος Αριστομένους – Γεωργούλη) έως το ύψος της οδού Αριστοδήμου (περιλαμβάνεται ο κόμβος Αριστοδήμου – Γεωργούλη). Το συνολικό μήκος του εργοταξιακού χώρου είναι της τάξης των 100 μέτρων.

5) ο ολικός αποκλεισμός (ολική κατάληψη οδοστρώματος) της οδού Βαλαωρίτου από το ύψος της οδού Αριστομένους (δεν περιλαμβάνεται ο κόμβος Αριστομένους – Βαλαωρίτου) έως την οδό Ανδρέα Σκιά. Το συνολικό μήκος του εργοταξιακού χώρου είναι της τάξης των 46 μέτρων.

6) ο ολικός αποκλεισμός (ολική κατάληψη οδοστρώματος) της οδού Ανδρέα Σκιά. Το συνολικό μήκος
του εργοταξιακού χώρου είναι της τάξης των 50 μέτρων.

Μήκη σήμανσης:
Τοποθετείται κατάλληλη προειδοποιητική σήμανση επί της οδού Αριστοδήμου.

Εναλλακτικές διαδρομές:
Οι προαναφερθέντες αποκλεισμοί αφορούν σε ολικό αποκλεισμό οδικών τμημάτων και για το λόγο αυτό
προτείνονται εναλλακτικές διαδρομές των χρηστών όπως αυτές αποτυπώνονται στο σχετικό σχέδιο.

Επεμβάσεις σε κόμβους που ρυθμίζονται με φωτεινή σηματοδότηση:
Δεν απαιτούνται επεμβάσεις.

Αλλαγές Δρομολογίων σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Δεν απαιτούνται αλλαγές επειδή δεν διέρχονται Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από τον χώρο που θα παραμείνει αποκλεισμένος λόγω έργων.

Αλλαγές στην υφιστάμενη κατακόρυφη σήμανση:

Λόγω της αντιδρόμησης της οδού Κανάρη απαιτείται η προσωρινή αφαίρεση της πινακίδας Ρ-7 που
απαγορεύει την είσοδο στην οδό Κανάρη με κατεύθυνση προς την οδό Βασιλέως Γεωργίου από το ύψος της
οδού Γεωργούλη. Επιπλέον απαιτείται η προσθήκη της Ρ-28 επί της οδού Βασιλέως Γεωργίου η οποία θα
απαγορεύει τη δεξιά στροφή από την οδό Βασιλέως Γεωργίου προς την οδό Κανάρη και η προσθήκη της Ρ2 επί της οδού Κανάρη για τα οχήματα που κατευθύνονται προς την οδό Βασιλέως Γεωργίου. Τέλος, απαιτείται η προσθήκη της πινακίδας Ρ-7 που θα απαγορεύει την είσοδο στην οδό Κανάρη στο ύψος της οδού Βασιλέως Γεωργίου και η προσθήκη της Ρ-27 επί της οδού Ξενοδόχου η οποία θα απαγορεύει την αριστερή στροφή από την οδό Ξενοδόχου προς την οδό Κανάρη.

Απαιτούμενες απαγορεύσεις στάσης και στάθμευσης οχημάτων:
Δεν απαιτούνται αλλαγές.

Επιπλέον μέτρα:
Δεν απαιτούνται επιπλέον μέτρα.

Χρονική διάρκεια εργασιών:
Η συνολική χρονική διάρκεια των έργων θα είναι της τάξης των 3 μηνών.

 

Διαβάστε και αυτά:

Αλλάζει το κέντρο της Καλαμάτας: Κατατέθηκαν οι μελέτες για mega-ανάπλαση 38.000 τ.μ. -Χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης διεκδικεί ο Δήμος

Σχέδια για νέες πράσινες αναπλάσεις συνολικά 38.000 τ.μ. δρόμων και γειτονιών της Καλαμάτας

Exit mobile version