MESSINIA PLUS

“Η Μεσσηνία πάνω στις ράγες του τρένου”: “Ταξίδι” στην ιστορία με αφιέρωμα από τα ΓΑΚ Μεσσηνίας

Η ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ

Η εγκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Μεσσηνία ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1890. Τον Φεβρουάριο του 1892 δόθηκαν στην κυκλοφορία οι γραμμές Καλαμάτας-Διαβολιτσίου και Ασπροχώματος-Μεσσήνης. Το 1897, η Καλαμάτα συνδεόταν ήδη με Μελιγαλά και Μεσσήνη.

Το 1901 εγκαινιάστηκε ο σιδηροδρομικός σταθμός της μεσσηνιακής πρωτεύουσας και είχε ολοκληρωθεί η σύνδεσή της με την Αθήνα, γεγονός που έδωσε νέα πνοή στην πόλη, αλλά και σε ολόκληρο το νομό. Επιτέλους, άνθρωποι και εμπορεύματα, εντός και εκτός Μεσσηνίας, μεταφέρονταν πλέον πιο εύκολα. Η σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτα-Αθήνα συνέχιζε να έχει μεγάλη κίνηση ακόμη και τη δεκαετία του 1970 (διάρκεια ταξιδιού 7-9 ώρες). Τελικά, η λειτουργία της ανεστάλη το 2010. Θα ξαναλειτουργήσει άραγε;

Σιδηροδρομικός Σταθμός Νησίου, δηλαδή Μεσσήνης (μετονομασία το 1867). Εδώ, Νησιώτες της καλής κοινωνίας, ο σταθμάρχης, ο ενωμοτάρχης της περιοχής, παιδιά και μαθητές του Γυμνασίου με πηλίκιο είναι συγκεντρωμένοι στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, προφανώς περιμένοντας κάποιον επίσημο. Φωτ. ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Σόλωνα Καντή (ΑΒΕ: 384).

Οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού Καλαμάτας και στο βάθος ο Σταθμός, αρχές 1900. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Αντ. Μπούνα (ΑΒΕ: 364).

Δρομολόγια του Σιδηροδρόμου Πειραιώς-Αθηνών-Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ). ΠΗΓΗ: εφ. Ευνομία, 14-9-1897.

Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Καλαμάτας το 1932. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Σόλωνα Καντή (ΑΒΕ: 384).

Προπολεμικά, στον σιδηροδρομικό σταθμό. Διακρίνεται (δεύτερος από δεξιά) ο Καλαματιανός Γεώργιος Σκλήκας, λογιστής και μαέστρος σε μαντολινάτα της πόλης. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο οικογ. Γ. Σκλήκα (ΑΒΕ: 695).

Ο Γεώργιος Σκλήκας (αριστερά), λογιστής και μαέστρος μαντολινάτας της Καλαμάτας, πάνω στο τρένο, προπολεμικά. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο οικογ. Γ. Σκλήκα (ΑΒΕ: 695).


Το τρένο περνάει τη σιδηρογραμμική γέφυρα Παμίσου, προπολεμικά. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Χρ. Αλειφέρη (ΑΒΕ: 414).

Λιμάνι Καλαμάτας. Τρενάκι μεταφέρει εμπορεύματα στο λιμάνι. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Χρ. Αλειφέρη (ΑΒΕ: 414).

Άποψη του Σιδηροδρομικού Σταθμού Καλαμάτας, γύρω στα 1970. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Χρ. Αλειφέρη (ΑΒΕ: 414).

.: Άποψη του Σιδηροδρομικού Σταθμού Καλαμάτας, χρ. 1970-1980. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Χρ. Αλειφέρη (ΑΒΕ: 414


Σιδηροδρομικοί σε σιδηροδρομικό σταθμό γύρω στα 1970. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Χρ. Αλειφέρη (ΑΒΕ: 414).

Το τρένο περνάει τη σιδηρογραμμική γέφυρα Παμίσου, 1960-1970. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Χρ. Αλειφέρη (ΑΒΕ: 414).


Σιδηροδρομικός Σταθμός Μεσσήνης, χρ. 1960-1970. Φωτ.: ΓΑΚ-Μεσσηνίας, αρχείο Χρ. Αλειφέρη (ΑΒΕ: 414).

To Top