Το αποτύπωμά της στον ελληνικό τουρισμό διευρύνει η Fraport Greece, προσθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό της το αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος»: 28,3 εκατ.ευρώ την πρώτη τριετία για τον εκσυγχρονισμό του-Tέλη 2025 η προσωρινή έναρξη λειτουργίας υπό την κοινοπραξία
Tο αποτύπωμά της στον ελληνικό τουρισμό διευρύνει η Fraport Greece, προσθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό της το αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία που θα διαχειρίζεται τον αερολιμένα θα αποτελείται από τη Fraport AG, την Delta Airport Investments (Όμιλος Κοπελούζου) και την Pileas (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου).
Οι τρεις εταιρείες θα διαχειρίζονται το αεροδρόμιο για διάστημα 40 χρόνων, έχοντας υποβάλει προσφορά 45,2 εκατ. ευρώ που έκανε δεκτή, πριν από μερικές εβδομάδες, το διοικητικό συμβούλιο του Υπερταμείου.
Το αεροδρόμιο εγκαινιάστηκε το 1959 και φέρει το όνομα του αείμνηστου καπετάνιου και εφοπλιστή Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, που έχει συνδεθεί με το ξενοδοχειακό θέρετρο Costa Navarino, το οποίο έβαλε στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη τη Μεσσηνία και το αεροδρόμιο Καλαμάτας. Ο ρόλος του αερολιμένα αναβαθμίστηκε σημαντικά μετά την έναρξη λειτουργίας, στις 20 Μαΐου 2010, του πρώτου ξενοδοχείου στην Costa Navarino, «The Romanos, a Luxury Collection Resort».
Είναι, δε, ενδεικτικό ότι από το 2010 καταγράφεται συνεχής αύξηση των αφίξεων τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό της χώρας, εξαιρουμένης βέβαια της περιόδου της πανδημίας. Μάλιστα, οι διεθνείς αφίξεις, που ξεπερνούσαν ελαφρώς τις 33 χιλ. το 2010, ανήλθαν σε 153,3 χιλ. το 2019. Το 2024, το αεροδρόμιο κάλυψε το κενό που προκάλεσε η Covid, καθώς κατά το δεκάμηνο της χρονιάς, έχοντας υποδεχτεί 152 χιλ. αφίξεις εξωτερικού, αριθμός αυξημένος κατά 13,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Αντίστοιχα, οι αφίξεις εσωτερικού ενισχύθηκαν κατά 2,3% σε σχέση με πέρυσι, έχοντας διαμορφωθεί σε 12 χιλ. Για το σύνολο του 2025 εκτιμάται πως η συνολική επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα ανέλθει σε 330 χιλ. άτομα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport AG, Dr. Stefan Schule, σχολιάζοντας την ανάληψη της διαχείρισης του αεροδρομίου από το κοινοπρακτικό σχήμα.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να προσθέσουμε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας στο ελληνικό χαρτοφυλάκιό μας. Μαζί με τους εταίρους μας θα αναπτύξουμε περαιτέρω το αεροδρόμιο και θα αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές του τις επόμενες δεκαετίες. Αυτή η χερσόνησος, γνωστή για ιστορικά μνημεία όπως η Μεσσήνη, η Ολυμπία και η Σπάρτη, επιτρέπει στους επισκέπτες να εξερευνήσουν την αρχαία Ελλάδα. Το τοπίο περιλαμβάνει εντυπωσιακές αμμώδεις παραλίες και βουνά που συμβάλλουν στο να καταστεί η περιοχή ένας εξαιρετικός ταξιδιωτικός προορισμός», σημείωσε ο CEO της Fraport AG.
Οι προοπτικές για τον αερολιμένα είναι θετικές. Εκτιμάται ότι πριν από την εκπνοή της δεκαετίας, ο αριθμός των επιβατών του θα έχει διαμορφωθεί σε περισσότερους από 500.000, με τη Fraport Greece να έχει βάλει την υπογραφή της και στην ανάπτυξη της κίνησης στα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια της Περιφέρειας, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς.
“Οι προοπτικές για τον αερολιμένα της Καλαμάτας είναι θετικές. Εκτιμάται ότι πριν από την εκπνοή της δεκαετίας, ο αριθμός των επιβατών του θα ξεπεράσει τις 500.000, με τη Fraport Greece να έχει βάλει την υπογραφή της στην ανάπτυξή του”
Τι περιλαμβάνει, όμως, η σύμβαση της τεσσαρακονταετούς παραχώρησης του «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος»; Τη λειτουργία του τερματικού σταθμού και άλλων χερσαίων και εναέριων υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των χώρων λιανικής πώλησης και στάθμευσης. Υπολογίζεται πως η προσωρινή έναρξη λειτουργίας θα ξεκινήσει τέλη του 2025, υπό την προϋπόθεση των τελικών εγκρίσεων, ενώ η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται να λάβει χώρα μέσα στους επόμενους μήνες. Αυτό θα σημάνει την υλοποίηση από την ανάδοχη κοινοπραξία, μέσα στην επόμενη τριετία, επενδύσεων 28,3 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των τερματικών υποδομών του αεροδρομίου Καλαμάτας.
Ειδικότερα, ο παραχωρησιούχος, κατά την πρώτη τριετία, θα υλοποιήσει σειρά έργων και παρεμβάσεων που αφορούν:
• την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων
• την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του αεροσταθμού και την κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών σε απαλλοτριωμένη έκταση περίπου 50 στρεμμάτων
• τη δημιουργία υποδομών τεχνολογίας πληροφορικής (IT Infrastructure) και
• την ανάπτυξη καταστημάτων λιανικής πώλησης (Duty Free) και χώρων εστίασης (F&B).
Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια της 40ετούς περιόδου παραχώρησης, η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (Growthfund) θα λαμβάνει πρόσθετα μερίσματα, εκτός των τελών παραχώρησης, από το 10% του μετοχικού κεφαλαίου της διαχειρίστριας εταιρείας. Τα συνολικά έσοδα για το Ταμείο Ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένων των προκαταβολικών τελών παραχώρησης και των μερισμάτων, αναμένεται να ανέλθουν σε 71,2 εκατ. ευρώ.
Ευρύτερα, η Fraport Greece επένδυσε για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων το 2017 και για την εν συνεχεία ριζική αναβάθμισή τους σε σύγχρονες και ασφαλείς πύλες εισόδου το ποσό του 1,8 δισ. ευρώ. Επίσης, κάθε χρόνο τοποθετεί περίπου 50 εκατ. ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων, προχωρώντας –με γνώμονα την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης– σε ορισμένα αεροδρόμια περαιτέρω επεκτάσεις.
Η στρατηγική της εταιρείας για την προώθηση της κίνησης, κατά τη διάρκεια των χρονικών περιόδων που δεν βρίσκονται στο peak της θερινής σεζόν, έχει ήδη αποφέρει θετικά αποτελέσματα. Κι αυτό δεδομένου ότι έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση στην επιβατική κίνηση, όπως φανερώνουν τους μήνες Μάρτιο-Απρίλιο και Οκτώβριο-Νοέμβριο, οδηγώντας όχι μόνο στην ενίσχυση της διάρκειας της τουριστικής περιόδου, αλλά και στη βελτίωση της συνολικής απόδοσης των αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
πηγή: kathimerini.gr