Θεοδώρα Τζάκρη με Βουλευτές του Κινήματος Δημοκρατίας: «Να αντιμετωπιστούν άμεσα οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού στο Αεροδρόμιο Καλαμάτας»
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζει το πολύ σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού. Μόλις 7 υπάλληλοι όλων των ειδικοτήτων (τρεις αερολιμενικοί, ένας ηλεκτρολόγος, ένας οδηγός, ένας τηλεπικοινωνιακός και ένας ηλεκτρονικός ο οποίος είναι και ο αερολιμενάρχης) καλούνται να φέρουν εις πέρας το ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα του αεροδρομίου που θα γίνεται όλο και πιο απαιτητικό ενόψει της θερινής περιόδου. Επειδή όμως, οι ελλείψεις στο προσωπικό εγείρουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και τη διαχείριση της αεροπορικής κίνησης που σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ανέλθει στα 330.000 άτομα το 2025, οι βουλευτές του Κινήματος Δημοκρατίας κκ Θεοδώρα Τζάκρη, Κυριακή Μάλαμα, Γιώτα Πούλου, Δρ. Μιχαήλ Χουρδάκης και Ραλλία Χρηστίδου κατέθεσαν Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία ζητούν απαντήσεις στα εξής Ερωτήματα:
- Ποιες οι ενέργειες του Υπουργείου προκειμένου να ενισχυθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο το αεροδρόμιο Καλαμάτας τόσο με το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό όσο και με τον απαραίτητο σύγχρονο εξοπλισμό ώστε να εξασφαλιστεί πρωτίστως το επίπεδο ασφάλειας των αεροπορικών μετακινήσεων;
- Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, το Υπουργείο εγγυάται την ασφάλεια των αεροπορικών μετακινήσεων από και προς αυτό;
- Πότε αναμένεται το ανάδοχο κοινοπρακτικό σχήμα (Fraport AG – Delta Airport Investments – ΠΗΛΕΑΣ – Όμιλος Κωνσταντακόπουλου) να αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου;
Αναλυτικά η Ερώτηση:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού αεροδρόμιο Καλαμάτας»
Το αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος» βρίσκεται 9 χιλιόμετρα από την πόλη της Καλαμάτας και εξυπηρετεί κυρίως ναυλωμένες πτήσεις (charter) κατά τους θερινούς μήνες. Από τις αρχές Απριλίου κάθε χρόνου οι διεθνείς και εγχώριες πτήσεις στο αεροδρόμιο Καλαμάτας αυξάνουν.
Το αεροδρόμιο εγκαινιάστηκε το 1959 αλλά ο ρόλος του αναβαθμίστηκε σημαντικά μετά την έναρξη λειτουργίας το 2010, του πρώτου ξενοδοχείου στην Costa Navarino, «The Romanos, a Luxury Collection Resort». Είναι, δε, ενδεικτικό ότι από το 2010 καταγράφεται συνεχής αύξηση των αφίξεων τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό της χώρας. Μάλιστα, οι διεθνείς αφίξεις, που ξεπερνούσαν ελαφρώς τις 33.000 το 2010, ανήλθαν σε 153.300 το 2019. Το 2024, το αεροδρόμιο υποδέχτηκε 152.000 αφίξεις εξωτερικού, αριθμός αυξημένος κατά 13,7% συγκριτικά με το 2023. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fraport AG, Dr. Stefan Schule, σχολιάζοντας την ανάληψη της διαχείρισης του αεροδρομίου από το κοινοπρακτικό σχήμα (Fraport AG – Delta Airport Investments – ΠΗΛΕΑΣ – Όμιλος Κωνσταντακόπουλου), εκτιμάται ότι το 2025 η συνολική επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας θα ανέλθει σε 330.000 αφίξεις. H Κοινοπραξία έχει δεσμευτεί σε ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 28,3 εκ. €, που θα εφαρμοστεί εντός των πρώτων τριών ετών της παραχώρησης με τη δημιουργία ενός σύγχρονου και αποδοτικού αεροδρομίου, ικανού να ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των επιβατών ενισχύοντας τη διεθνή ελκυστικότητα της περιοχής ενώ μελλοντικά, στο πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται και η δημιουργία νέου αεροσταθμού και επέκταση υποδομών που θα επιτρέψει και την αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Ωστόσο, το 2025 όπως φαίνεται το αεροδρόμιο πρόκειται να λειτουργήσει «με τις δικές του δυνάμεις», οι οποίες βέβαια είναι σχεδόν μηδενικές.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα του αεροδρομίου αυτή τη στιγμή είναι η έλλειψη προσωπικού. Στην πραγματικότητα μόλις 7 υπάλληλοι όλων των ειδικοτήτων εργάζονται αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο Καλαμάτας. Τρεις αερολιμενικοί, ένας ηλεκτρολόγος, ένας οδηγός, ένας τηλεπικοινωνιακός και ένας ηλεκτρονικός ο οποίος είναι και ο αερολιμενάρχης. Οι αερολιμενικοί, οι οποίοι είναι επιχειρησιακοί υπάλληλοι και φροντίζουν για την τήρηση των μέτρων ασφάλειας πρέπει να είναι τουλάχιστον τριπλάσιοι στον αριθμό, ενώ ο ένας ηλεκτρολόγος, ο ένας τηλεπικοινωνιακός και ο ένας ηλεκτρονικός ούτε να λείψουν θα μπορούν ούτε να αρρωστήσουν και επιπλέον θα αντιμετωπίσουν ένα εξοντωτικό ωράριο αφού αρκετές φορές το αεροδρόμιο είναι σε λειτουργία από τις 4:00 το πρωί μέχρι τις 12:00 το βράδυ.
Επειδή, το αεροδρόμιο Καλαμάτας, πρέπει φέτος να υλοποιήσει ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα με ελάχιστους υπαλλήλους σε καίριες για την ασφάλεια ειδικότητες, που καλά – καλά δε θα επαρκούσαν ούτε και για μία βάρδια.
Επειδή, σύμφωνα ήδη με το πρόγραμμα του Απριλίου 2025 διαπιστώνεται ότι κάποιες ημέρες της εβδομάδας το αεροδρόμιο πρέπει να είναι ανοικτό από τις 4:00 τα ξημερώματα μέχρι τις 12:00 τα μεσάνυχτα για να εξυπηρετήσει τις πτήσεις που έχουν προγραμματισθεί.
Επειδή, οι ελλείψεις στο προσωπικό εγείρουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και τη διαχείριση της αεροπορικής κίνησης που- σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ανέλθει στα 330.000 άτομα το 2025 και αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αυξημένη κατά τους θερινούς μήνες.
Επειδή, επανειλημμένως έχει ζητηθεί η ενίσχυση με προσωπικό, προκειμένου να μη δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα με τη λειτουργία του αεροδρομίου,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Ποιες οι ενέργειες του Υπουργείου προκειμένου να ενισχυθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο το αεροδρόμιο Καλαμάτας τόσο με το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό όσο και με τον απαραίτητο σύγχρονο εξοπλισμό ώστε να εξασφαλιστεί πρωτίστως το επίπεδο ασφάλειας των αεροπορικών μετακινήσεων;
- Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, το Υπουργείο εγγυάται την ασφάλεια των αεροπορικών μετακινήσεων από και προς αυτό;
- Πότε αναμένεται το ανάδοχο κοινοπρακτικό σχήμα (Fraport AG – Delta Airport Investments – ΠΗΛΕΑΣ – Όμιλος Κωνσταντακόπουλου) να αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Θεοδώρα Τζάκρη
Κυριακή Μάλαμα
Γιώτα Πούλου
Δρ. Μιχαήλ Χουρδάκης
Ραλλία Χρηστίδου»
