ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκπαιδευτικοί και γονείς: “Τα σχολεία υποχρηματοδοτούνται κι εμείς παζαρεύουμε τα ψίχουλα”

“Αδυνατούν οι Δήμοι να ανταπεξέλθουν στην συντήρηση των σχολικών κτιρίων και των λειτουργικών εξόδων – Η κατάργηση σχολικών επιτροπών δημιούργησε πολλά προβλήματα”. – Μόνο ο Δήμος Καλαμάτας δίνει την παγία ενίσχυση αλλά δεν επαρκεί”. 

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Μεσσηνίας, παραχώρησε σήμερα Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024 συνέντευξη τύπου για όλα αυτά θέματα που αφορούν τα σχολεία, στα γραφεία του ΣΕΠΕ Μεσσηνίας στην Καλαμάτα. Μαζί ήταν κι ο Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου Καλαμάτας Γρηγόρης Οικονομόπουλος. Η χρόνια υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, η αδυναμία των δήμων να ανταπεξέλθουν στη νέα πραγματικότητα έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, όπως τόνισαν.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκαν για τα σχολεία της Μεσσηνίας με αναφορά ανά δήμο:

image00016

image00017

image00023

image00024

Η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης στα σχολεία έχει οδηγήσει σε αρκετά σοβαρά προβλήματα στην εκπαίδευση, τα οποία επηρεάζουν άμεσα την ποιότητα της διδασκαλίας και την ευημερία των μαθητών. Ορισμένα από τα πιο κοινά προβλήματα που προκύπτουν από την ανεπαρκή χρηματοδότηση περιλαμβάνουν:
Υποδομές και συντήρηση κτιρίων: Πολλά σχολεία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με την κατάσταση των κτιρίων τους. Υπάρχουν σχολεία με παλιά ή κακοσυντηρημένα κτίρια, όπου η υγρασία, η έλλειψη θέρμανσης το χειμώνα ή η ακατάλληλη στεγανοποίηση δημιουργούν επικίνδυνες συνθήκες για μαθητές και δασκάλους. Η έλλειψη χρημάτων για συντήρηση και ανακαίνιση καθιστά δύσκολη την επίλυση αυτών των προβλημάτων.
Έλλειψη εκπαιδευτικού υλικού: Η χρηματοδότηση για την αγορά νέου εκπαιδευτικού υλικού (βιβλία, υπολογιστές, εποπτικά μέσα κ.λπ.) είναι περιορισμένη, με αποτέλεσμα τα σχολεία να μην μπορούν να παρέχουν στους μαθητές την απαραίτητη υποστήριξη για να αναπτύξουν πλήρως τις ικανότητές τους. Οι τεχνολογικοί πόροι (π.χ. υπολογιστές, διαδραστικοί πίνακες) είναι συχνά ανεπαρκείς ή απαρχαιωμένοι ή υπάρχει πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση.
Έλλειψη δασκάλων και προσωπικού: Η ανεπαρκής χρηματοδότηση οδηγεί σε ελλείψεις δασκάλων ή άλλου προσωπικού (π.χ. σχολικούς ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς). Αυτό μειώνει την ποιότητα της εκπαίδευσης, καθώς οι δάσκαλοι αναγκάζονται να αναλάβουν περισσότερους μαθητές από όσους μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά, ή να προσφέρουν λιγότερη εξατομικευμένη υποστήριξη.

image00018

image00019

image00020

image00021

image00022

Μειωμένη στήριξη για μαθητές με ειδικές ανάγκες: Τα σχολεία συχνά δεν διαθέτουν τους πόρους για να υποστηρίξουν μαθητές με ειδικές ανάγκες. Οι ανάγκες για ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, βοηθητικούς δασκάλους και υλικοτεχνική υποδομή δεν καλύπτονται επαρκώς λόγω των περιορισμένων χρηματοδοτήσεων. Αναφέρθηκε πως το πιο σημαντικό πρόβλημα αυτή την στιγμή στην Καλαμάτα είναι το Ειδικό Δημοτικό αλλά και οι άλλες δομές ειδικής εκπαίδευσης.
Η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης επηρεάζει κάθε πτυχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με συνέπειες για την ποιότητα της εκπαίδευσης και τις ευκαιρίες ανάπτυξης των μαθητών. Στο θέμα της καθαριότητας, έχουν μεν γίνει κάποια βήματα, όμως το προσωπικό δεν επαρκεί, όπως αναφέρθηκε.

Αναλυτικά όσα ειπώθηκαν στην συνέντευξη τύπου.

To Top