To πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Καλαμάτας για το τρέχον έτος, 2025, ενέκρινε χθες το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, βασισμένη στην εισήγηση των 64 σελίδων του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου Καλαμάτας και του προϊσταμένου του Νίκου Γιαννακόπουλου. Είχε προηγηθεί η θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Καλαμάτας, στην οποία συμμετέχουν και φορείς της πόλης που σχετίζονται με τον τουρισμό, την εστίαση, και τη διαμονή.
Στο πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής αναπτύσσονται αναλυτικά όλη η φιλοσοφία και οι τρόποι ανάδειξης και προβολής της μεσσηνιακής πρωτεύουσας εγχώρια και διεθνών και αύξησης της επισκεψιμότητας της περιοχής μας μέσα από στοχευμένες ενέργειες. Το πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 200.000 ευρώ, αυξημένο σε σχέση με πέρυσι που ήταν 170.000 ευρώ από τα οποία όμως απορροφήθηκαν μόλις τα 85.000 ευρώ, καθώς το περσινό πρόγραμμα ξεκίνησε καθυστερημένα, τον Μάιο, με αποτέλεσμα να γίνουν λιγότερες δράσεις απ’ ότι είχαν προγραμματιστεί. Ο αντιδήμαρχος Γιώργος Λαζαρίδης απάντησε αναλυτικά σε όλες τις ερωτήσεις που υποβλήθηκαν από την αντιπολίτευση και έδωσε διευκρινίσεις για τη στόχευση του προγράμματος και τις προσπάθειες εξωστρέφειας που ήδη γίνονται, όπως η πρόσφατη κάθοδος των τουριστικών πρακτόρων από βαλκανικές χώρες και από τη Θεσσαλονίκη. Ο αντιδήμαρχος υπεραμύνθηκε του φετινού προγράμματος εξηγώντας ότι πρόκειται για ένα πλέγμα δράσεων εξωστρέφειας ώστε να πετύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή απήχηση στο κοινό και αυτό θα γίνει και με ψηφιακά μέσα προβολής.
Τα βασικά σημεία του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής του Δήμου Καλαμάτας για το 2025
Με το πρόγραμμα του 2025, η Καλαμάτα στοχεύει στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου και πολυδιάστατου τουριστικού μοντέλου, που θα προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύει την τοπική οικονομία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.
Το πρόγραμμα προβολής του 2025 επιδιώκει να δημιουργήσει έναν συνεκτικό και δημιουργικό συνασπισμό μεταξύ του Δήμου, των τοπικών φορέων, και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, με κοινό στόχο την αναβάθμιση της τουριστικής ταυτότητας της Καλαμάτας. Προωθώντας την αυθεντικότητα, την ποιότητα και την αειφορία, φιλοδοξώντας να καθιερώσει την Καλαμάτα
πρότυπο βιώσιμου και πολυμορφικού τουριστικού προορισμού.
Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Δήμου Καλαμάτας για το έτος 2025 αποτελεί τη συνέχεια και εξέλιξη του σχετικού προγράμματος των προηγούμενων ετών και τη συνέχεια μιας συνολικής στρατηγικής, για την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. με τελικό στόχο την επέκταση της τουριστικής περιόδου, την μείωση της εποχικότητας και την αύξηση των τουριστικών ροών και εσόδων.
Στρατηγικοί Άξονες του Προγράμματος 2025:
1. Ενίσχυση της Διεθνούς Αναγνωρισιμότητας:
Συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και φόρουμ για την προώθηση της Καλαμάτας
ως προορισμού υψηλής ποιότητας.
Συνεργασία με διεθνείς τουριστικούς πράκτορες και αεροπορικές εταιρείες για την
προώθηση ειδικών πακέτων διακοπών.
2. Ψηφιακή Προβολή και Καινοτομία:
Αναβάθμιση των ψηφιακών πλατφορμών του Δήμου, και δημιουργία νέων όπως το
visit.kalamata.gr, με σύγχρονα εργαλεία προβολής και περιεχόμενο που αναδεικνύει τις
εμπειρίες που προσφέρει η Καλαμάτα.
Ανάπτυξη εφαρμογών κινητών συσκευών που παρέχουν στους επισκέπτες χρήσιμες
πληροφορίες, προτάσεις διαδρομών και εμπειριών, καθώς και δυνατότητες
αλληλεπίδρασης με τοπικές επιχειρήσεις.
3. Προώθηση Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού:
Ανάδειξη της Καλαμάτας ως ιδανικού προορισμού για εναλλακτικές δραστηριότητες όπως ο
περιπατητικός και ποδηλατικός τουρισμός, η αναρρίχηση στον Ταΰγετο, και οι πολιτιστικές
διαδρομές.
Ανάπτυξη θεματικών τουριστικών προγραμμάτων που προσελκύουν εξειδικευμένα κοινά,
όπως οικοτουρίστες, λάτρεις της γαστρονομίας και της ιστορίας και ψηφιακούς νομάδες.
4. Επέκταση της Τουριστικής Περιόδου:
Εφαρμογή δράσεων προβολής καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με στόχο τη μείωση της
εποχικότητας και την προσέλκυση επισκεπτών και εκτός της θερινής περιόδου.
Προώθηση της Καλαμάτας ως προορισμού για City Breaks, αξιοποιώντας τη γειτνίαση με τη
φύση, τον πολιτισμό και τις σύγχρονες υποδομές της πόλης.
5. Βιωσιμότητα και Αειφορία:
Προώθηση του βιώσιμου τουρισμού με σεβασμό στο περιβάλλον, την τοπική κοινωνία και
τον πολιτισμό.
Ενίσχυση της συμμετοχής της Καλαμάτας στο πρόγραμμα των 100 Κλιματικά Ουδέτερων
Πόλεων της Ευρώπης, με δράσεις που ευαισθητοποιούν τους επισκέπτες και ενισχύουν τις
βιώσιμες πρακτικές.
6. Προώθηση Τοπικής Γαστρονομίας και Πολιτισμού:
Ανάδειξη της πλούσιας τοπικής γαστρονομίας μέσω διοργάνωσης φεστιβάλ και
εκδηλώσεων που προβάλλουν τα τοπικά προϊόντα και την κουζίνα της περιοχής.
Στήριξη και προβολή πολιτιστικών εκδηλώσεων που προσφέρουν στους επισκέπτες μια
αυθεντική εμπειρία της πολιτιστικής ζωής της Καλαμάτας.
7. Συνεργασία με Ιδιωτικό Τομέα:
Ενίσχυση της συνεργασίας με τοπικές επιχειρήσεις και φορείς για τη δημιουργία ενός
συνεκτικού δικτύου που προωθεί την Καλαμάτα ως προορισμό ποιότητας
Δημιουργία νέων ευκαιριών δικτύωσης και συνεργασιών που ενισχύουν τη συνολική
τουριστική προσφορά της περιοχής.
Οι σχεδιαζόμενες δράσεις τουριστικής προβολής στοχεύουν στην ανάδειξη των εμπειριών και των προϊόντων που προσφέρει καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου η Καλαμάτα και την σύνδεση των δομών της πόλης, όπως ο Διεθνής αερολιμένας, τα Μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι, οι δομές πολιτισμού (Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Φεστιβάλ Χορωδιών), το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, λοιπές πολιτιστικές δράσεις, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και οι πρωτοβουλίες τους, με ένα τρόπο ενιαίο και συνεκτικό.
Το πρόγραμμα εντάσσεται στην ευρύτερη εθνική τουριστική στρατηγική του ΕΟΤ που συνοψίζεται στις διαχρονικές προσπάθειες για την εδραίωση της Ελλάδας ως top of mind τουριστικού προορισμού, τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου μέσω και της προώθησης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, με οριζόντιο άξονα προβολής τις βιώσιμες πρακτικές στον τομέα του τουρισμού, με βασική κατεύθυνση να προβάλει τη σύγχρονη όψη της χώρας, ως προορισμού βιώσιμου με κοινωνική ευαισθησία προς θέματα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και τους προορισμούς που μπορούν να προσφέρουν “off the beaten track” εμπειρίες και να καλύψουν την ανάγκη για ουσιαστικές εμπειρίες, εξερεύνηση και επαφή με πολιτισμό και κουλτούρα που είναι πολύ διαφορετικά από τα βιώματα του επισκέπτη.
Το συγκεκριμένο «Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Καλαμάτας για το 2025», θα υλοποιηθεί στοχευόμενα, μέσω ενδεδειγμένων μεθόδων προβολής και διαφήμισης, αξιοποιώντας το διαδίκτυο και τις εφαρμογές έξυπνων συσκευών.
Το έργο της τουριστικής προβολής θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με μια σειρά από σημαντικά έργα υποδομών τα οποία υλοποιούνται αυτή την στιγμή, τόσο για την αισθητική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, όσο και για τις μεθόδους προβολής και παροχής τουριστικών
υπηρεσιών, με σύγχρονα ψηφιακά μέσα.
Βασικά στοιχεία που επηρεάζουν και διαμορφώνουν το πρόγραμμα του 2025:
1. Η ένταξη της Καλαμάτα στην Ευρωπαϊκή Αποστολή των 100 Κλιματικά Ουδέτερων και
Έξυπνων Πόλεων έως το 2030.
2. Η Ψηφιακή αναβάθμιση του Δήμου και ο εκσυγχρονισμός της επικοινωνίας με πολίτες και
επισκέπτες.
3. Το Σχέδιο Μάρκετινγκ για τον τουρισμό και η Μελέτη Branding που εκπονήθηκαν τα
προηγούμενα χρόνια.
4. Η συμμετοχή του Δήμου Καλαμάτας σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα που ενισχύουν την τεχνογνωσία, την δικτύωση και συμβάλλουν πολλαπλασιαστικά στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του τουριστικού μας προορισμού.
5. Οι Διεθνείς τάσεις στον Τουρισμό όπως αυτές αποτυπώνονται σε εκθέσεις και δημοσιεύσεις.
6. Η Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό όπως αυτή διατυπώνεται από τον ΕΟΤ.
7. Η αναγνώριση από το Δήμο, της συμβολής του Τουρισμού στην αναπτυξιακή προοπτική της
Καλαμάτας.
8. Η ύπαρξη σημαντικών μνημείων, σημείων ενδιαφέροντος και πολιτιστικών εκδηλώσεων
