Μέχρι το 2027 οι εργασίες για τον δρόμο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
Με αργούς ρυθμούς δείχνει να κινείται το έργου του αυτοκινητοδρόμου Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Σύμφωνα με έγγραφο-απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, εξελίσσονται εργασίες στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, και συγκεκριμένα από Ασπρόχωμα έως είσοδος Αεροδρομίου μήκους 2,6χλμ., καθώς και στο τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος όπου εκτελούνται εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας Γ3, μήκους 220μ. “Στην παρούσα φάση βρίσκονται σε εξέλιξη η σύνταξη και έγκριση των οριστικών μελετών με ποσοστό προόδου που ανέρχεται μέχρι τέλος Οκτωβρίου σε περίπου 31,65%, και εργασίες οι οποίες εκτελούνται με ποσοστό προόδου 2,22%, και αφορούν περιοχές κυριότητας Ελληνικού Δημοσίου, οι οποίες έχουν παραδοθεί από το Δημόσιο στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης”, επισημαίνεται στο σχετικό έγγραφο του Υπουργείου, ενώ υπογραμμίζεται ότι “παραδόθηκαν ιδιωτικές εκτάσεις σε μήκος 7.180,38μ και σύντομα αναμένεται η παράδοση και των λοιπών ιδιωτικών εκτάσεων προς τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, ούτως ώστε να αναπτυχθούν περισσότερα μέτωπα Εργασιών”. “Η περίοδος εργασιών ορίζεται σε 48 μήνες, ήτοι μέχρι 21.04.2027, ημερομηνία η οποία εντάσσεται στο εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Είχε προηγηθεί στις 31/10/2024 η Ερώτηση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου για την πρόοδο των εργασιών στο έργο:
Έργα και απαλλοτριώσεις
Σύμφωνα με τις ypodomes.com, τις εργασίες ξεκίνησε η παράκαμψη Μεσσήνης αλλά και η κατασκευή νέας υπερυψωμένης γέφυρας στον Πάμισο ποταμό. Παράλληλα ξεκινούν έργα για την παράκαμψη της Βελίκας αλλά και συνολικά για τμήμα 7,1 χιλιομέτρων στο τμήμα Ανάληψη-Καρποφόρα. Εργασίες επίσης εντοπίζονται στο τμήμα Ασπρόχωμα-Μεσσήνη. Στην περιοχή του αεροδρομίου εξελίσσονται έργα για την μετατόπιση αρδευτικού καναλιού.
Σχετικά με τις εναπομείνασες απαλλοτριώσεις αυτές εντοπίζονται στο υποτμήμα Ριζόμυλος-Πύλος όπου τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν μετά την ολοκλήρωση τους και την κατάθεση των χρημάτων.
Εντός του μηνός Οκτωβρίου, παραδόθηκαν ιδιωτικές εκτάσεις σε μήκος 7.180,38μ και σύντομα αναμένεται η παράδοση και των λοιπών ιδιωτικών εκτάσεων προς το ανάδοχο σχήμα (σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-AKTOR GROUP), ούτως ώστε να αναπτυχθούν περισσότερα μέτωπα Εργασιών.
Να θυμίσουμε πως το έργο-ΣΔΙΤ υπεγράφη στις 21 Απριλίου του 2023 και έχει αρχικό χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα 4 έτη. Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποια παράταση αλλά δεδομένων των καθυστερήσεων που προκλήθηκαν από τις απαλλοτριώσεις, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες για την παράταση του χρόνου. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το προφίλ του έργου
Το κόστος του έργου όπως αυτό εγγράφεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών είναι 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση σχεδόν 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη. Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα αφορούν στην δημιουργία νέου δρόμου.
Η κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια. Ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του ο οδηγός θα μπορεί να φτάνει σε 2 ώρες και 30 λεπτά στην περιοχή της Πύλου και σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.
Τα χαρακτηριστικά του νέου άξονα δεν θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου (δηλαδή με ανισόπεδους κόμβους). Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο έχει συνολικό μήκος 48,7 Km. Τα τρία τμήματα του έργου είναι: το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος που έχει μήκος 16,4 Km, το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος έχει μήκος 25,7 Km και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη που έχει μήκος 7,9 Km.
