Μουσική

Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας: Με έργα Βενετσιάνων και Ελλήνων συνθετών υποδέχεται τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου το φθινόπωρο

“Καθώς έρχεται το φθινόπωρο και το Ωδείο ξεκίνησε ήδη την επετειακή 40η χρονιά λειτουργίας του, εμείς σας καλωσορίζουμε με μια συναυλία μουσικής δωματίου, την Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου στις 20:30, στην φιλόξενη αίθουσα συναυλιών του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας.
Δύο σημαντικοί Ιταλοί καλλιτέχνες, η Cecilia Franchini (πιάνο) και ο Alessandro Fagiuoli (βιολί) θα παρουσιάσουν έργα για βιολί και πιάνο με έργα Βενετσιάνων και Ελλήνων συνθετών.
Η συναυλία τελεί υπό την Αιγίδα του Ιταλικού Ινστιτούτου της Αθήνας”, επισημαίνεται από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, Στάθη Γυφτάκη.
Είσοδος ελεύθερη

 

 

 

 

Melos and Folksongs
Venetian boat songs and Greek melodies
Για βιολί και πιάνο

G. Sgambati “Gondoliera” op.29
για βιολί και πιάνο

F. Mendelssohn “Barcarola Veneziana” op.19 n.6 e op.30 n.6
για βιολί και πιάνο

F. Liszt “La lugubre gondola”
Version II για πιάνο

S. Giftakis “Imaginary Dance I e II”( 2023)
για βιολί και πιάνο

R. Vaglini “Masurca di strazio” (2023) για βιολί και πιάνο

G.F. Malipiero “Canto della lontananza”
για βιολί και πιάνο
“Risonanze”
για πιάνο

M. Bonis “Tema Popolare greco” raccolto da Bourgeault -Ducoudray
(ΙΙΙ μέρος της σονάτας για βιολί και πιάνο)

N. Skalkottas “Τρία Ελληνικά Δημοτικά Τραγούδια”(1945-46)
για βιολί και πιάνο
“Ποταμός”
“Ο Όλυμπος και ο Κίσσαβος”
“Άιντε κοιμήσου κόρη μου”

DUO VENETIA

Alessandro Fagiuoli,Βιολί
Cecilia Franchini, Πιάνο

Η Cecilia Franchini αποφοίτησε με άριστα στο πιάνο σε ηλικία μόλις 17 ετών στο Conservatoire C. Pollini στην Πάδοβα με τον M. Mingardo. Περαιτέρω σπουδές με τους V. Pavarana, A. Lonquich και το 1996 απέκτησε δίπλωμα Konzert στο Musik-Akadamie der Stadt στη Βασιλεία υπό τη διδασκαλία του P.Efler. Έχει master στην Μουσική από την  Scuola Superiore di Musica da Camera «Trio di Trieste» και με τον P. Masi στην Accademia Pianistica της Imola, λαμβάνοντας ειδική μνεία.

Μετά από δημόσιες εξετάσεις έγινε η νεότερη καθηγήτρια Μουσικής Δωματίου σε Ιταλικό Ωδείο, σε ηλικία 23 ετών και καθηγήτρια Μουσικής Δωματίου στο Ωδείο «Β. Marcello» στη Βενετία από το 1996. Είναι η Διεθνής Συντονίστρια Γραφείου και η κριτής για Σπουδές στη Βενετία στο Ωδείο.

Η μουσική δωματίου ήταν πάντα κεντρικό κομμάτι της μουσικής της ζωής, αρχικά σαν μέλος σε  πιάνο τρίο αλλά και σε ντουέτο με τσέλο με τα αδέρφια της και στη συνέχεια με πνευστά και φωνή. Προσκλήθηκε να εμφανιστεί στην Ιταλία και στο εξωτερικό σε Φεστιβάλ σε Ελβετία, Γερμανία, Αυστρία, Ισπανία, Ιρλανδία, Τσεχία, Τουρκία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Αυστραλία, Νότια Αμερική, Καζακστάν, Κίνα, Ντουμπάι.

Το ενδιαφέρον και το άνοιγμά της προς άλλα πολιτιστικά περιβάλλοντα την οδήγησαν να ιδρύσει στη Βενετία το Simultaneo Ensemble, ένα εργαστήριο σύγχρονης μουσικής δωματίου που δημιουργήθηκε το 2003 για τη μελέτη, την απόδοση και την αξιολόγηση του συγκεκριμένου βενετσιάνικου, ιταλικού και διεθνούς ρεπερτορίου. Το Simultaneo Ensemble έκανε πρεμιέρα στο Saltzburg Mozarteum παρουσιάζοντας διάφορα έργα, μονογραφίες από τους Messiaen (2005), Dalla Vecchia (2010), ”Note Venete” (2011), Debussy (2012), Britten, Hindemith and Poulenc (2013), “In principio era il Lied” (2014), “Le metamorfosi della Musica Russa” (2015) έως “La musica nella Grande Guerra” (2016), “Suoni dall’Est” (2017), “Le radici della contemporaneita’ e la Grande Guerra» (2018), μέχρι το «Venezia respira» (2019).

Ταυτόχρονα  πραγματοποίησε και έναν κύκλο 20 συναυλιών στους χώρους των Ωδείων Veneto και Licei Musicali, με τη συμμετοχή περισσότερων από 250 μουσικών από τα Ωδεία και τα Μουσικά Λύκεια της  περιφέρειας του Veneto, και αντιπροσωπεύει την  μεγαλύτερη εκδήλωση με  έργα μουσικής δωματίου σε περιφερειακό επίπεδο, που χρηματοδοτείται από την Κοινοπραξία Ωδείων Veneto και από την Περιφέρεια του Veneto.

Συχνά προσκαλείται ως μέλος κριτικής επιτροπής σε Διεθνείς Μουσικούς Διαγωνισμούς.

Το 2010 αποφοίτησε με άριστα σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Μουσικοθεραπεία από το Ωδείο της Βερόνας και ήταν πρόεδρος της ένωσης «Music of the Body», για τις σπουδές Dalcroze και τη σωματική έκφραση μέχρι το 2011.

Έχει οργανώσει εργαστήρια με θέμα «Ήχος και Σώμα», συμπεριλαμβανομένης της Klangschale Therapie του Peter Hess  σε πολλά Ωδεία, σχολεία και συλλόγους στην Ιταλία και στο εξωτερικό.

Είναι ευτυχώς παντρεμένη με τον Andrea και έχει δύο υπέροχα παιδιά, την Gioia και την Gabriele.

Ο Alessandro Fagiuoli διδάσκει βιολί και μουσική δωματίου στο Μουσικό Λύκειο «Γ. Marchesi» της Πάδοβας. Ολοκλήρωσε τις μουσικές του σπουδές στο Ωδείο Benedetto Marcello στη Βενετία με ειδίκευση στα 900 χρόνια ρεπερτορίου του βιολιού με τον Έντσο Πόρτα. Μετά τη λήψη υποτροφίας από την «Μπιενάλε di Venezia» με θέμα «Prassi esecutive dell’ultimo Nono» («Executive praxes in the late Nono»), εξειδίκευσε τις δικές του μελέτες στο μοντέρνο και σύγχρονο ρεπερτόριο του βιολιού, συνεργαζόμενος με μερικά από τα πιο εξέχοντα ιταλικά σύνολα της σύγχρονης μουσικής. Στη Βενετία ίδρυσε το κουαρτέτο εγχόρδων «Paul Klee».

Έχοντας τον ρόλο του σόλο και πρώτου βιολιού του κουαρτέτου, συμμετέχει σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ. Έχει γυρίσει όλη την Ευρώπη και έκανε αρκετές πρεμιέρες στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ρωσία και στην Κίνα. Έχει προσκληθεί στα εθνικά ραδιόφωνα της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Ιρλανδίας.
Μεταξύ 2004 και 2005, του προσφέρθηκε μια κατοικία καλλιτεχνών στο Abbaye Royale de Fontevraud, στην Γαλλία. Αυτή τη στιγμή κάνει διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο Evry στο Παρίσι.
Ακολουθώντας την εκτεταμένη εμπειρία του και σε στενή συνεργασία με τον Γάλλο πιανίστα Jean-Pierre Armengaud, έχει εξειδικεύσει τη δισκογραφική του δραστηριότητα στο γαλλικό ρεπερτόριο μουσικής δωματίου με έργα των Debussy (Σονάτα για βιολί και Τρίο), Messiaen (Quatuor pour la fin du Temps), Milhaud
(Σονάτα για βιολί και Creation du Monde), Ravel (Sonata Posthume), Satie, Stravinsky (Divertimento για βιολί και πιάνο) και Massenet (Ταϊλανδέζικο σόλο). Όλα αυτά τα έργα βρίσκονται στον τελευταίο του δίσκο υπό την ετικέτα των Blueserge.

Έχει επίσης πραγματοποιήσει ηχογραφήσεις και για τις δισκογραφικές εταιρείες NAXOS (πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση του Aubert’s Violin Sonata) και AVI-Music (The Antheil’s violin Sonatas).
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ολοκληρωμένη ηχογράφηση των κουαρτέτων εγχόρδων του Philip Glass.
Έχει πραγματοποιήσει σεμινάρια και master classes στην Ιταλία, τη Γαλλία και την Κίνα.

To Top