Το δικό μου Σχολείο

Στην Ισπανία το Γυμνάσιο Παραλίας Καλαμάτας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Παραλίας Καλαμάτας στην Ισπανία, στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+

Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ «Challenge the Future pt3» 12 μαθητές/τριες της Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Παραλίας Καλαμάτας επισκέφθηκαν την πόλη Cortes de la Frontera της Ισπανίας από 20 έως 27 Φεβρουαρίου 2024, συνοδευόμενοι από την Διευθύντρια του σχολείου Σταθοπούλου Ελισάβετ και τη φιλόλογο Φαββατά Ιωάννα.

Πρώτος σταθμός του προγράμματος ήταν η Μάλαγα, γενέτειρα του Πικάσο και μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς από το 1983. Η επίσκεψη στο Μουσείο Πικάσο ήταν ένα θαυμαστό ταξίδι στη ζωή και το πολύπλευρο έργο του μεγάλου καλλιτέχνη. Η περιήγηση στην πόλη συνεχίστηκε στο κάστρο Gibralfaro, με την εντυπωσιακή πανοραμική θέα της πόλης και της Μεσογείου.

Με την άφιξή μας στην Cortes de la Frontera τύχαμε θερμότατης υποδοχής από τους Ισπανούς και Σλοβένους μαθητές/τριες και τους διοργανωτές του προγράμματος. Μετά τα παιχνίδια γνωριμίας των ομάδων, περιηγηθήκαμε από τους Ισπανούς μαθητές/τριες στη γραφικότατη κωμόπολη, ενώ το βράδυ απολαύσαμε τοπικά παραδοσιακά εδέσματα και χορούς.

Η επόμενη ημέρα περιελάμβανε βιωματικά παιχνίδια σχετικά με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης. Δόθηκε, επίσης, η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τον ποδηλατικό γύρο της Ανδαλουσίας, που φέτος έκλεισε 100 χρόνια ιστορίας. Η απογευματινή βιωματική δράση αφορούσε τις κοινωνικές διακρίσεις, τη δυνατότητα επιλογών και την ενσυναίσθηση. Το βράδυ η ελληνική ομάδα υποδέχθηκε τους εταίρους σε μια εξαιρετική βραδιά με ελληνικά παραδοσιακά εδέσματα και χορό.

Στο εργαστήριο της 4ης ημέρας οι μαθητές/τριες εργάστηκαν χωρισμένοι σε εθνικές ομάδες και διαμόρφωσαν έναν χάρτη για τα 30 άρθρα των Δικαιωμάτων του ανθρώπου. Ακολούθησε συζήτηση για την ανάγκη διεύρυνσης των δικαιωμάτων στον κοινωνικό τομέα, τη συμπερίληψη και την εξάλειψη των ανισοτήτων. Στη δεύτερη δράση τα παιδιά, μέσω παιχνιδοποίησης, είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και διαπραγμάτευσης. Το απόγευμα ανήλικοι πρόσφυγες, που μένουν σε δομή στο Cortes, επισκέφθηκαν το κέντρο εκπαίδευσης και συζήτησαν με τους μαθητές/τριες. Ακολούθησε ελεύθερος χρόνος με αγώνα ποδοσφαίρου και βόλτες στο πάρκο. Το βράδυ απολαύσαμε την πολιτιστική βραδιά των Σλοβένων.

Την επόμενη ημέρα πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκδρομή στην πόλη Ronda. Αρχικά, επισκεφθήκαμε το adventure park και στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στην πόλη. Η ημέρα έκλεισε με δράσεις της ελληνικής ομάδας: έναν αγώνα debate με θέμα τα κοινωνικά δίκτυα κι ένα δρώμενο σχετικά με την υπερβολική χρήση του κινητού.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία, καθώς οι μαθητές/τριες μας γνώρισαν νέα πολιτισμικά περιβάλλοντα, ήρθαν σε επαφή με στοιχεία από την κουλτούρα των Ισπανών και Σλοβένων μαθητών/τριών, συμμετείχαν πρόθυμα και δημιουργικά σε ομαδικές δραστηριότητες, καλλιέργησαν γλωσσικές δεξιότητες, ανέπτυξαν φιλίες και επέστρεψαν πλουσιότεροι σε γνώσεις και εμπειρίες.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: Βασιλοπούλου Σοφία, Βλάσση Ιωάννα, Κωνσταντόπουλος Ανδρέας, Μπαρσίνικα Μαρία – Δέσποινα, Νιάρχου Σωτηρία, Νικολάου Στέφανος, Πετροπούλου Φασιλάκη Ελένη, Πουλοπούλου Μαρία, Σπηλιώτης Δημήτριος, Σπηλιώτης Παναγιώτης, Τριαντόπουλος Ιωάννης, Χριστοπούλου Φαίδρα.

To Top