Παιδί

«349΄ακόμα…»: Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το βιωματικό εργαστήρι για γονείς και παράσταση Θεάτρου φόρουμ για την ενδοσχολική βία

Θα ακολουθήσουν άλλες δυο εκδηλώσεις για την ενδοσχολική βία στην Καλαμάτα Στόχος η στήριξη και η ενδυνάμωση των γονέων

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας, Περιφερειακή Διεύθυνση Π & Δ Εκπαίδευσης, διοργάνωσαν σήμερα Σάββατο στο 10ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, δωρεάν εργαστήριο του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος – παράστασης φόρουμ με τίτλο «349΄ακόμα…» που σχετίζεται με το θέμα της ενδοσχολικής βίας και απευθύνεται σε γονείς.

347-IMG-8163

347-IMG-8164

347-IMG-8165

347-IMG-8167

347-IMG-8168

Το πρόγραμμα «349’ ακόμα…» είναι ένα ολοκληρωμένο Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα που περιλαμβάνει παράσταση και δραστηριότητες πριν και μετά την παράσταση. Τόσο η παράσταση, όσο και οι δραστηριότητες που προηγούνται και ακολουθούν, χρησιμοποιούν τεχνικές θεάτρου φόρουμ και εκπαιδευτικού δράματος. Δημιουργήθηκε από την θεατροπαιδαγωγική ομάδα ΠΑιΘέΑ σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και σχετίζεται με το θέμα της διαχείρισης συγκρούσεων και της ενδοσχολικής βίας. Έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας και το Ι.Ε.Π. Από το 2013 που ξεκίνησε, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και γονείς. Για το πρόγραμμα μίλησαν στο Messinialive οι εκπαιδευτικοί Γεωργία Τζήλου και Δήμητρα Τζανετάκη.

347-DSC-0217

347-DSC-0218

347-DSC-0219

347-DSC-0220

347-DSC-0221

347-DSC-0222

347-DSC-0223

347-DSC-0224

347-DSC-0225

347-DSC-0226

347-DSC-0227

347-DSC-0228

347-DSC-0229

347-DSC-0230

347-DSC-0231

347-IMG-8161

347-IMG-8170

347-IMG-8174

347-IMG-8175

Τα μέρη: Η παρέμβαση έχει τρία μέρη.
Στο Α΄ Μέρος, πριν την παράσταση, οι γονείς προετοιμάζονται με μια σειρά ασκήσεων εκπαιδευτικού δράματος, χρησιμοποιώντας την τεχνική του «πακέτου εξερεύνησης».
Στο Β’ Μέρος παίζεται η παράσταση.
Στο Γ’ Μέρος γίνεται εμβάθυνση στα κίνητρα των διαφόρων χαρακτήρων και το «φόρουμ» δηλαδή οι αντικαταστάσεις.

Η παράσταση:
Η πραγματικότητα των ημερών μας είναι ανησυχητική καθώς τα παιδιά αναζητούν την ασφάλεια σε παραβατικές ομάδες και συμμορίες. Ψάχνουν την επιβεβαίωση σε πράξεις σκληρότητας και τη θυματοποίηση των αδυνάτων. Είναι ευνόητο ότι χωρίς τη βελτιστοποίηση των σχέσεών τους με την οικογένεια, συρρικνώνονται οι όποιες πιθανότητες άμβλυνσης του προβλήματος
Η παράσταση θεάτρου φόρουμ σχετίζεται με τη ενδοσχολική βία και έχει ως στόχο, μέσα από τη δυνατότητα της ενεργητικής συμμετοχής των θεατών, που παρέχει το συγκεκριμένο είδος θεάτρου, να προτείνει εναλλακτικές στρατηγικές αντιμετώπισης του φαινομένου. Η επιδίωξη είναι να αναδειχτούν οι διαστάσεις του προβλήματος της σχολικής βίας στους γονείς που συμμετέχουν και να προταθεί ένας εναλλακτικός τρόπος διαχείρισής του από την πλευρά της οικογένειας αλλά καιγενικότερα. Οι συμμετέχοντες λειτουργώντας με ‘ενσυναίσθητη κατανόηση’ οικειοποιούνται την κατάσταση του θύματος και προτείνουν έμπρακτα στρατηγικές που θα μπορούσαν να το οδηγήσουν σε αποτελεσματικότερο χειρισμό της.

To Top