Συνολικά 2.300 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης προβλέπει η μελέτη που παραδόθηκε από ιδιωτική εταιρεία συγκοινωνιολόγων, στον Δήμο Καλαμάτας. Προβλέπονται, σύμφωνα και με το ΣΒΑΑΚ, 3 ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης που εκτείνονται στο κέντρο αλλά και στο ευρύτερο κέντρο, αφορώντας μια ευρύτερη περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μακεδονίας, Νέδοντος, Λεΐκων, Υπαπαντής, Βασ. Γεωργίου, Φαρών. Ο έλεγχος της στάθμευσης θα γίνεται με τη χρήση τεχνολογικών μέσων (αισθητήρες).
Το προτεινόμενο σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης χωρίζει την ευρύτερη περιοχή σε 3 ζώνες, προβλέποντας 420 θέσεις στάθμευσης για την α’ ζώνη, 310 για την β’ ζώνη και 120 για την γ’ ζώνη. Δηλαδή 850 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης επισκεπτών, αλλά και 1.450 θέσεις στάθμευσης μόνιμων κατοίκων. Συνολικά δηλαδή η μελέτη προβλέπει 2.300 θέσεις στάθμευσης.
Μάλιστα όπως επισημαίνεται στη μελέτη, στα οδικά τμήματα εσωτερικά των περιμέτρων των 3 Ζωνών, εκτός των θέσεων που θα δημιουργηθούν αποκλειστικά για μόνιμους κάτοικους (κάρτα κατοίκου), τονίζεται πως
θα πρέπει να διατηρηθούν οι υφιστάμενες και να δημιουργηθούν νέες ειδικές θέσεις για ΑμεΑ, πιάτσες ΤΑΧΙ, σε εισόδους/εξόδους Σχολικών Μονάδων, για μηχανοκίνητα δίκυκλα, για τις οποίες έχουν εκδοθεί ή θα εκδοθούν μελλοντικά κανονιστικές αποφάσεις και δημοσίευση σε ΦΕΚ
Το θέμα ήρθε χθες Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου στην Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με την αντιπολίτευση να ψηφίζει “λευκό”, εκφράζοντας προβληματισμούς για το έλλειμμα θέσεων στάθμευσης που εξακολουθεί να υπάρχει, καθώς οι ανάγκες εξακολουθούν να είναι μεγάλες. Όπως επισημάνθηκε, πρέπει να γίνουν χώροι στάθμευσης περιμετρικά της Καλαμάτας.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βασίλης Κουτραφούρης να δίνει όλες τις πληροφορίες και διευκρινίσεις για το θέμα, υποστηρίζοντας ότι η μελέτη “δεν είναι δεσμευτική είναι όμως μια καλή βάση” για να κατευθυνθεί ο Δήμος Καλαμάτας στο θέμα της επέκτασης της Ελεγχόμενης Στάθμευση. Ο Δήμαρχος από την πλευρά του επισήμανε ότι πρόκειται για μελέτη-πρόταση από τον μελετητή που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με φορείς και πολίτες. Παράλληλα, ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στο υπόγειο πάρκινγκ που προβλέπεται να δημιουργηθεί στον χώρο του Διοικητηρίου Μεσσηνίας-που θα προσφέρει αρκετές θέσεις στάθμευσης- το οποίο και έχει εξαγγείλει ο Περιφερειάρχης Δημήτρης Πτωχός με αφορμή την παράλληλη ανακατασκευή του κτηρίου του Διοικητηρίου αλλά και της εγκατάλειψης της ιδέας της γεωθερμίας για το εν λόγω κτήριο.
Αυτή τη στιγμή στην Καλαμάτα η ελεγχόμενη στάθμευση σε δρόμους (παρά κράσπεδο) αφορά σε μόλις 268 θέσεις που αποφέρουν έσοδα 213.917 ευρώ. Με την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης οι θέσεις αυξάνονται σε 850-σχεδόν τριπλασιάζονται δηλαδή- και τα εκτιμώμενα έσοδα θα είναι 1.918.965 ευρώ.
Συγκεκριμένα στη μελέτη επισημαίνεται, “Με το νέο προτεινόμενο ΣΕΣ (εξαιρουμένων των χώρων εκτός οδού P1 και P2), τα ετήσια έσοδα από την ελεγχόμενη στάθμευση εκτιμάται ότι θα αυξηθούν από 213.917 €/έτος σε 1.918.965 €/έτος (αύξηση 800% περίπου).
Στην περίπτωση Παραχώρησης του ΣΕΣ, με διαμοιρασμό αυτών των εσόδων (revenue sharing) και μέγιστο ποσοστό 45% στον Παραχωρησιούχο, άρα για τον Δήμο Καλαμάτας το υπολειπόμενο 55%, τα ετήσια έσοδα για τον Δήμο Καλαμάτας θα φθάνουν περίπου τα 1.055.431 €/έτος (=1.918.965*0,55), από 213.917 €/έτος στην
υφιστάμενη κατάσταση, δηλ. και σε αυτήν την περίπτωση η αύξηση των εσόδων για τον Δήμο θα φθάσει στο 393,4%.
Δείτε εδώ αναλυτικά όλη τη συζήτηση για το θέμα στη Δημοτική Επιτροπή Καλαμάτας:
