Messinia Live

120 ΠΕΑ: Τον Μάιο έρχονται στην Καλαμάτα τα δύο πρώτα καινούργια ιταλικά εκπαιδευτικά M-346

Στα μέσα Μαΐου φτάνουν στη «φωλιά» της Καλαμάτας τα δύο πρώτα ιταλικά αεροσκάφη, μαζί με έξι εκπαιδευτές και 20 τεχνικούς της ΠΑ, που επί ένα εξάμηνο μάθαιναν τα πάντα για αυτά σε Ισραήλ και Ιταλία αντίστοιχα

Η Πολεμική Αεροπορία γυρίζει σελίδα στην εκπαίδευση των Ικάρων, καθώς στα μέσα Μαΐου έρχονται στην Καλαμάτα τα δύο πρώτα καινούργια ιταλικά εκπαιδευτικά M-346. Αυτό το διάστημα τα δύο καινούργια αεροσκάφη M346 ολοκληρώνουν τις τελευταίες τους δοκιμές στις εγκαταστάσεις της ιταλικής κατασκευάστριας εταιρείας Leonardo, ώστε να είναι πανέτοιμα να πετάξουν προς τη νέα τους «φωλιά», την 120 Πτέρυγα Εκπαιδεύσεως Αέρος στην Καλαμάτα, όπου βρίσκεται το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης.
Τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη θα συνοδεύονται από τους 20 τεχνικούς της Πολεμικής μας Αεροπορίας οι οποίοι το τελευταίο εξάμηνο βρίσκονταν στην Ιταλία για να μάθουν το αεροσκάφος. Παράλληλα, θα φτάσουν στην Καλαμάτα και οι πρώτοι έξι εκπαιδευτές της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι ταξίδεψαν στο Ισραήλ και εκπαιδεύτηκαν πάνω στο αεροσκάφος, καθώς και η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποιεί τα M-346 για την εκπαίδευση των νέων ιπτάμενων.
Όπως είχε πει ο αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς κατά τη διάρκεια της τελετής απόσυρσης των εκπαιδευτικών αεροσκαφών Cessna T41D: «Ήδη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών T-6 Texan που χρησιμοποιούνται για το βασικό στάδιο εκπαίδευσης αέρος έχει αρχίσει να απογειώνεται ενώ σε λίγους μήνες τα πρώτα υπερσύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Leonardo M346 -ο αντικαταστάτης ενός άλλου θρύλου, του T2 Buckeye- θα προσγειωθούν στην Καλαμάτα, βάζοντας τα θεμέλια για το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων, ένα όνειρο δεκαετιών».
Δημιουργείται σύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο
Την ίδια ώρα στην Καλαμάτα συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες μετατροπής της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο. Κατασκευάζεται ήδη το κτίριο εκπαίδευσης όπου θα εγκατασταθούν και οι εξομοιωτές, ενώ έχει ολοκληρωθεί το κτίριο ανεφοδιασμού. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η κατασκευή υπόστεγων για τα συνολικά 10 εκπαιδευτικά τα οποία θα παραληφθούν σταδιακά το επόμενο χρονικό διάστημα. Η συμφωνία με τους Ισραηλινούς, που έχουν αναλάβει και την αναβάθμιση της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, περιλαμβάνει 3.500 ώρες πτήσης με τα Μ346 ετησίως.
Πηγές από την Αεροπορία αναφέρουν στην «Political» ότι «η Πολεμική Αεροπορία πραγματοποιούσε έως σήμερα τις εκπαιδεύσεις των νέων Ικάρων με εξαιρετική δυσκολία, αφού τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούσαν για τις εκπαιδεύσεις, τα Τ-6, ήταν καθηλωμένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, ενώ τα Τ2Ε έχουν συμπληρώσει ήδη 50 χρόνια υπηρεσίας στην Πολεμική Αεροπορία. Θυμίζουμε ότι εντάχθηκαν το 1974 και τώρα βρίσκονται στη δύση τους. Τώρα οι Έλληνες ιπτάμενοι που θα χειρίζονται μαχητικά 4,5 γενιάς Rafale, F-16 Viper και μελλοντικά τα υπερσύγχρονα 5ης γενιάς F-35 θα εκπαιδεύονται σε σύγχρονα αεροσκάφη».

Ο αρχηγός ΓΕΑ πέταξε πρώτος
O αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, είχε πάρει μια πρώτη γεύση από τα M-346, καθώς κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στις εγκαταστάσεις της Leonardo στην Ιταλία είχε πετάξει με το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος που θα εξοπλίσει το οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας σχεδιάζει μια μεγάλη εκδήλωση στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης με αφορμή την ένταξη των δύο πρώτων M-346. Η ελληνική πλευρά έχει ως στόχο το Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα να γίνει πόλος έλξης διεθνούς αεροπορικής εκπαίδευσης και να δώσει τη δυνατότητα σε αεροπορίες των χωρών της Μεσογείου αλλά και του Κόλπου, που συνδεόμαστε ήδη με στρατιωτικές συμφωνίες, να εκπαιδεύουν νέους ιπταμένους στην Ελλάδα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Το Μ-346 είναι ένα δικινητήριο, διθέσιο εκπαιδευτικό αεροσκάφος νέας γενιάς που φέρει πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο και ηλεκτρονικά συστήματα. Έχει μήκος 11.49m, άνοιγμα φτερών 9.72m και μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα ανά ώρα κάνοντας χρήση δύο κινητήρων turbofan τύπου Honeywell F124-GA-200. Παράλληλα, έχει εμβέλεια 1.925 χιλιομέτρων και μπορεί να πετά για 4 ώρες φέροντας 3 εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Τέλος, ενσωματώνει εύρος συστημάτων αεροπορικής εκπαίδευσης όπως το ETTS (Embedded Tactical Training System), το ΤΝΑ (Training Need Analysis) και το TMIS (Training Management Information System).

Κείμενο, ρεπορτάζ: Γεωργία Γαραντζιώτη , https://www.political.gr/
ΠΗΓΗ: https://nemesishd.gr/analisis/aermacchi-m-346-ekpaideftiko-aeroskafos-polemiki-aeroporia/ | NEMESIS HD

Exit mobile version